دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 14:56
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای مینودشت، نی‌ریز، اندیمشک، خاش، زنجان، شیروان، اردبیل، زابل، گناوه، شبستر و سما اهواز

سلسله نشست فرهنگی، تربیتی و بصیرتی با موضوع ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج با همت دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی واحد اندیمشک برگزار شد.
کد خبر : 16906

به گزارش آنا، حجت الاسلام حسینوند کار‌شناس خانواده با توجه به حدود و حریم شرع مقدس اسلام، روابط دو جنس مخالف را تعریف کرد و گفت: ارتباط پسر و دختر باید براساس احکام اسلامی و آموزه‌های دینی و به صورت صحیح انجام پذیرد زیرا توجه به دستورات و آموزه‌ها باعث روشن شدن همه شعله‌های زندگی می‌شود و اگر این توجه نباشد باعث کمسو شدن و یا خاموشی شعله‌ها و در نتیجه فروپاشی خانواده را بدنبال دارد و این‌‌ همان چیزی است که امروز برخی از کشور‌ها به آن دچار شده‌اند.


وی افزود: باید هرگونه ارتباط پسر و دختر قبل از ازدواج زیر چتر پدر خانواده باشد زیرا در غیر اینصورت، عدم رضایت از همسر در آینده، اضطراب، تشویش و احساس نگرانی، افزایش هزینه‌های زندگی، بدبینی زوجین از یکدیگر، بالارفتن آمار طلاق را در جامعه بدنبال خواهد داشت و این تنها برخی از پیامدهای اینگونه ارتباطات ناسالم است.


حسینوند ارتباط صمیمانه والدین با فرزندان، فرهنگی سازی برای استفاده از اینترنت، موبایل و شبکه‌های اجتماعی، توجه ویژه به سن مناسب ازدواج، ترویج فرهنگ ازدواج‌ آسان و کم‌هزینه و پرهیز خانواده‌ها از ایرادهای بی‌مورد را، بعضی از راه حل‌های مناسب برای کاهش ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج دانست.


مسابقه کتابخوانی از کتاب مسئله حجاب شهید مطهری در واحد مینودشت برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد مینودشت گفت: به مناسبت هفته معلم و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح دانشگاه، مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «مسئله حجاب» استاد شهید مطهری بصورت غیر حضوری برگزار و سوالات و فایل کتاب مذکور در بین دانشگاهیان توزیع شده است.


ایوب سرایلو افزود: شرکت کنندگان تا بیستم اردیبهشت می‌توانند پاسخنامه‌ها را به دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه تحویل دهند. به شش نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.


درج مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز در ژورنال ISI


مقاله امید قایدی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز در گروه زبان انگلیسی در ژورنال بین المللی «social behavior and personality» چاپ و منشر شد.


این مقاله که با عنوان «مطالعه‌ای بر بازنمایی بین فرهنگی عوامل اجتماعی در ساختارهای گفتمان مدار» در مجله بین المللی رفتار و شخصیت اجتماعی درج شده است به تحلیل انتقادی گفتمان‌ها، گفتار‌ها و مقالات ژورنال آمریکایی، بریتانیایی و فارسی می‌پردازد.


قائدی عضو هیئت علمی واحد نی ریز و نویسنده این مقاله درباره موضوع و سبک نوشتاری مقاله خود گفت: این مقاله بر آن است تا بر اساس تحلیل انتقادی گفتمان و با استفاده از مدل ون لیئون، سامانه‌ای شبکه‌ای از خصوصیات معنایی و اجتماعی و تمایز آن‌ها را در گفتمان آمریکایی، بریتانیایی و فارسی باز کند. در این راستا مقاله با برخی ابزار‌ها و روش‌ها، برخی نوشته‌های چالشی با موضوعیت انرژی هسته‌ای ایران و مباحثات مربوط را بررسی کرده است.


وظیفه مهم اساتید بسیجی روشنگری و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دانشجویان است


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در نشست بسیج اساتید، در جمع اساتید و دانشجویان بسیجی این دانشگاه با توجه به پدیده نو ظهور شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، وایبر و واتس اپ که در حال گسترش روز افزون است، آسیب‌شناسی و تحلیل صحیح این پدیده‌ها را از موارد مهمی برشمرد که استادان و دانشجویان بسیجی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.


صباغ محیط‌های مجازی را بستری مناسب برای القا و انتشار مطالب مخرب و نادرست به جوانان این مرز و بوم از سوری دشمنان انقلاب و نظام دانست و افزود: روشنگری و تبیین و بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای جوانان و دانشجویان وظیفه مهم اساتید بسیجی است.


تجلیل از دانشجویان شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف


همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت مقام و منزلت معلم و استاد، از دانشجویان واحد خاش شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف تشکر و قدردانی بعمل آمد.


این دانشجویان که عمدتا از اعضای فعال بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد خاش هستند، حفظ شعائر و ارزش های والای دین مبین اسلام و نیز رسیدن به قرب الهی را از اهداف خود برای شرکت در این مراسم معنوی بیان کردند.


دکتر صباغ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نیز در سخنانی کوتاه، اعتکاف را نردبانی توصیف کرد که انسان را پله پله تا ملاقات خدا میرساند و فرصتی است برای پالایش درون .


بسیجیان واحد زنجان به مناطق عملیاتی غرب کشور می‌روند


مسئول بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: کارکنان بسیجی پایگاه شهید احمد کاظمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به مدت دو روز از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید خواهند کرد.


حسن محمدی گفت: این بازدید در قالب اردوی راهیان نور است و هدف از برگزاری آن بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور و پاسداشت رشادت‌ها و فدارکاری‌های رزمندگان و بسیجیان دوران دفاع مقدس است وبرای کسانی که در سال‌های دوران دفاع مقدس در این مناطق حضور داشته‌اند تجدید خاطره‌ای خواهد بود.


وی ادامه داد: اردوی دو روزه از روز جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه شروع و تا شنبه ۲۶ اردیبهشت ادامه دارد. برادران بسیجی علاقه‌مند می‌توانند تا ۲۴ اردیبهشت به دفتر بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برای ثبت نام مراجعه کنند.


سخنرانی علمی با موضوع شرکت های اقتصادی دانش بنیان و راه های کارآفرینی در واحد شیروان


تشکل سیاسی اسلامی اساتید واحد شیروان در راستای حرکت به سمت توسعه آموزش، سخنرانی علمی با عنوان شرکتهای دانش بنیان وراهای کارآفرینی را صبح امروز در سالن اجتماعات واحد برگزار کرد.


رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه امیرکبیر تهران طی سخنرانی علمی با عنوان شرکت های اقتصادی دانش بنیان و راه‌های کارآفرینی گفت: تهیه طرح پژوهشی ناکارآمد و عدم کاربردی نمی‌تواند نیازمندی های سازمان و مردم را پاسخگو باشد.


دکتر حسین آفریده افزود: اگر محقق و پژوهشگر ما بتواند طرح پژوهشی کاربردی ارائه دهد که قابل تولید به ثروت باشد، می‌تواند نجاتبخش جامعه وسازمان متبوع باشد.


پوراحمد رئیس تشکل سیاسی اسلامی استادان شیروان نیز با ارائه گزارشی از اساسنامه تشکل گفت: برگزاری سخنرانی های علمی در موضوعات روز و نیازهای جامعه با حضور استادان فرهیخته از جمله فعالیتهای مستمر این تشکل خواهد بود.


شماره جدید نشریه سرمد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل منتشر شد


نشریه سرمد با همکاری استادان واحد اردبیل و به همت دفتر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.


در این نشریه مقالاتی در خصوص حماسه عاشورا، صلح و آشتی با جهان و جهانیان و نیز لزوم نگاه آسان در تولید و نشر نشریات درج شده است.


برگزاری اولین نشست معاونان،مدیران،کارشناسان فرهنگی آموزشکده ها و معاونت های سما استان خوزستان در سال 1394


اولین جلسه هم اندیشی معاونان، مدیران، کارشناسان فرهنگی آموزشکده ها و معاونت های سما استان خوزستان با حضور فریبرز فروتن دبیر شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان خوزستان و معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز در محل دفتر دبیرخانه شورا برگزار شد.


رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز خواستار تعامل سازنده و همدلی و همزبانی مجموعه دانشگاهی در راستای خدمت به ملت و پیشبرد امور شد و پیشرفت هر مجموعه و سازمانی را در گرو همکاری وتعامل در بخش های مختلف آن مجموعه دانست و بر ضرورت همدلی و همکاری تاکید کرد.


فروتن با توجه به آمار دانشجویان و آموزشکده ها و مدارس سما استان خوزستان از جایگاه این استان در سازمان سما و کشور نام برد، سپس به تشریح و بررسی نتایج ارزیابی عملکرد حوزه های فرهنگی آموزشکده های استان در سال گذشته پرداخت و برای بهبود نتایج و عملکرد و رفع نقاط ضعف در این حوزه نکاتی را بیان کرد.


برگزاری جشن الفبا در واحد زابل


جشن الفبا با حضور دانش آموزان پیش دبستانی، پایه اول ابتدایی مدارس سماء، والدین و مربیان در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل با اجرای برنامه های شاد و مفرح برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل با امیدواری برای تداوم این گونه جشن ها، برگزای مراسم جشن الفبا و تجلیل از جهادگران عرصه آموزش و پرورش را باعث شور و نشاط دانش آموزی و ایجاد روحیه در کادر آموزشی مدارس سماء دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل همواره سعی نموده تا از مدارس سماء به نحو شایسته ایی حمایت کند که این حمایت های مادی و معنوی کماکان ادامه خواهد داشت تا این مجتمع فرهنگی آموزشی در صدر مدارس غیر دولتی شهرستان زابل قرار گیرد و این مهم به همت و پشتکار همکاران واحد و مدارس سماء محقق خواهد شد.


محمد مجوزی اظهار کرد: همدلی و هم زبانی دو مجموعه ظاهرا منفک دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل و مجموعه فرهنگی آموزشی مدارس سماء باعث رشد جهشی این مجموعه در سال 94 می شود.


نشست پرسش و پاسخ در دانشگاه آزاد اسلامی گناوه


نشست پرسش و پاسخی با حضور حجت الاسلام موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره مسائل انرژی و اشتغال در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه برگزار شد.


موسوی‌نژاد نیز درباره مسائل اخیر جهان اسلام نظیر مساله یمن حمله ددمنشانه رژیم آل سعود به مردم مظلوم یمن را محکوم کرد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سپس در حین جلسه پرسش و پاسخ پاسخگوی سوالات جمع کثیری از دانشجویان درباره مسائل اشتغال زایی، انرژی و صنعت و ارتباط متقابل این دو با مقوله اشتغال و پاره‌ای مسائل دیگر بود.


برگزاری اردوی تفریحی – فرهنگی برای استادان و کارکنان واحد شبستر و بازدید از آبشار پیربالا


به همت اداره تربیت بدنی و حوزه دانشجویی جمعی از استادان و کارکنان واحد شبستر در قالب اردوی یک روزه تفریحی – فرهنگی از آبشار زیبای پیربالای مرند دیدن کردند.


به گزارش خبرگزاری آنا، رئیس اداره تربیت بدنی واحد شبستر هدف از برگزاری این اردو را افزدون روحیه کار و نشاط و شادابی در بین کارکنان عنوان کرده و گفت: برگزاری این اردوها باعث بالا بردن سطح سلامت جسمی و نشاط روحی بین کارکنان گشته علاوه بر آن باعث افزایش همدلی و مهربانی بین آنها نیز می­ شود.


محمد دهقان­پوری آبشار پیربالا را یکی از جاذبه ­های گردشگری جالب و دیدنی استان آذربایجان شرقی و مرند عنوان کرده و گفت: این آبشار در جنوب شرقی روستای پیر بالا واقع شده است. روستای پیر بالا نیز در غرب شهرستان مرند واقع است. پس از گذر کردن از 4 روستای انامق، محبوب­آباد، عیش­آباد بالا و عیش­آباد پایین به این روستا می­رسیم. استقرار روستای پیربالا در میان یک دره بزرگ و واقع شدن در دهانه دو رودخانه، موقعیت جغرافیایی جالب و باصفایی را به آن داده است.


وی مهمترین مشاغل این روستا را کشاورزی و دامداری عنوان کرده و ادامه داد: از بارزترین محصولات کشاورزی پیربالا می توان به گردو، زردآلو و سیب اشاره کرد. مسیر آبشار مملو از درختان گردو و زردآلو است. و درآمد اکثر روستاییان این منطقه نیز از همین محصولات تامین می­شود. همچنین تولید خشکبار از دیگر محصولات ممتاز این روستا است. از روستای پیربالا تا آبشار در حدود 1 ساعت پیاده­روی با شیب ملایم لازم است. مسیر از میان دره­ای که توسط صخره­ های بزرگ پوشیده شده و چشمه ­های زیادی در آن جریان دارند عبور می­ کند. ارتفاع آبشار در حدود 10 متر است و بهترین فصل سفر به این آبشار در اوایل بهار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته