دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1396 - 10:46

کواکبیان خواستار بررسی افزایش اعضای شورای شهر تهران در کمیسیون شد/ پاسخ لاریجانی: اگر از ایراد شورای نگهبان باشد می‌توان مجدد بررسی کرد

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه تعداد اعضای شورای شهر باید افزایش پیدا کند گفت: در صورت امکان و با اجازه قانونی پیشنهادات افزایش تعداد اعضای شورای شهر باید در کمیسیون اصلی مطرح شود.
کد خبر : 169053

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز _ سه‌شنبه، 15 فروردین_ مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 152 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: اگر بحث اعاده شده‌ای از شورای نگهبان در مجلس مطرح شود کمیسیون اصلی باید از سایر کمیسیون‌های فرعی در آن خصوص نظرخواهی کند.


وی ادامه داد: درباره قانون مربوط به وظایف، تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی شهر پیشنهادهایی داشتیم اما با توجه به حاضر نبودن برخی از نمایندگان به دلیل شرکت در کنفرانس فلسطین این پیشنهادها مطرح نشد از این رو اگر اجازه دهید این پیشنهادها مجدد مطرح شود.


این نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به اینکه مجلس گذشته مقرر کرده است که شورای شهر پنجم تهران 21 نماینده داشته باشد، این در حالی است که در سال 54 از شهر تهران 45 نفر در انجمن شهر عضو بودند از این رو پیشنهادهای ما در راستای افزایش تعداد اعضای شورا بود که در صورت امکان این پیشنهادها را مجدد در کمیسیون اصلی مطرح می کنیم.


علی لاریجانی؛ رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: در صورتی که ایرادات در حدی باشد که شورای نگهبان متعرض شده باشد می‌توان پیشنهادها را مطرح کرد اما در غیر این صورت طبق قانون نمی توان پیشنهاد جدیدی را عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته