دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نایب رئیس اتاق بازرگانی:

تا نقطه ایده‌آل برای از بین بردن بیکاری فاصله داریم

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هرچند در چهار سال اخیر از نظر سهولت فضای کسب و کار و رقابت پذیری بهبود نسبی داشتیم اما تا نقطه آرمانی و ایده آل برای از بین بردن بیکاری فاصله معناداری داریم.
کد خبر : 169037

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حسین سلاح‌ورزی در برنامه «تیتر امشب» با تاکید بر اینکه اینکه برای ایجاد اشتغال باید سرمایه گذاری انجام شود، افزود: باید زمینه و بستر مناسب برای سرمایه گذاری را فراهم کنیم.


وی اظهار کرد: برای جذب سرمایه گذاری باید محیط کسب و کار به معنای واقعی بهبود یابد و مناسب برای سرمایه گذاری باشد.


سلاح ورزی ادامه داد: حل معضل اشتغال فقط مربوط به دولت نیست بلکه بخش های دیگر از جمله مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و دیگر ارکان حاکمیت باید پای کار بیایند تا بستر مناسب برای سرمایه گذاری ایجاد شود.


وی گفت: دیپلماسی، روابط بین الملل و حضور در منطقه هم در این زمینه اثرگذار است.


سلاح ورزی افزود: تا زمانی که بستر لازم را فراهم نکنیم وضع اشتغال و تولید بهبود نمی یابد.


نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: 80 درصد مشکلات تولیدکنندگان در سه حوزه تأمین اجتماعی، مالیاتی و قوانین بانکی است.


سلاح ورزی افزود: هیات مقررات زدایی اشکالات ساختاری دارد که باید اصلاح شود زیرا تنها سه عضو از بخش خصوصی در آن عضویت دارند.


وی گفت: در شرایط فعلی کشور، حمایت از تولیدات داخلی باید در قالب بسته فراگیر صورت گیرد و صرفاً از طریق نظام تعرفه ای نمی توانیم موجب تقویت توان تولید کشور شویم.


سلاح ورزی افزود: فعال شدن بازار سرمایه و اصلاح ساختار بانکی کشور راهکار مناسبی برای حمایت از تولید است.


وی اضافه کرد: بانک ها به علت مشکلات مختلف، در رقابت مخربی گرفتار شدند و هر کدام پیشنهاد سود بالاتر برای جذب نقدینگی بیشتر می دهند.


سلاح ورزی گفت: قیمت تمام شده پول هم برای بانک زیاد است و نمی توانند آن را ارزان در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته