دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1394 - 09:45
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان:

شرکت‌های دانش‌بنیان، تکنولوژی‌های جدید تولید کنند/ فعال‌تر شدن شوراهای پژوهشی در تولید ثروت

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با توجه به اهمیت پژوهش و فعالیت های فناوری در توسعه و پیشرفت کشور گفت: فعالیتهای پژوهشی به ویژه شرکت های دانش بنیان می‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را به سلامت از دوران کنونی خارج و این دانشگاه را در عرصه بین المللی و فناوری نام آور کند.
کد خبر : 16898

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی بختیارپور در نشست شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان که با حضور معاونان پژوهشی واحد‌ها و مراکز آموزشی این دانشگاه در واحد شوشتر برگزار شد، بررسی آخرین آئین نامه و بخشنامه‌ها، بررسی مشکلات و مسایل پژوهشی، تضارب آرا و نظرات مدیران و تعیین جهت گیری پژوهشی را از مهم‌ترین موضوعات این جلسه عنوان کرد.


رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان توجه و حمایت از پژوهش و فعالیت های شرکتهای دانش بنیان را یک شعار ندانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی است که متکی به شهریه دانشجویی بوده و هیچ نوع کمکی از دولت دریافت نمی‌کند، بنابراین فقط فعالیت های پژوهش محور و فناوری می‌تواند اقتصاد این دانشگاه را از اتکا به شهریه خارج کند.


بختیارپور خواستار فعال‌تر شدن شورای پژوهشی در تولید ثروت در دانشگاه آزاد اسلامی شد و تصریح کرد: پژوهشی که منجر به تولید ثروت شود، در جهان به خوبی شناخته می‌شود.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با انتقاد از روند چاپ مقالات علمی و تهیه پایان نامه‌ها در دانشگاه‌های کشور گفت: این روند موجب کاهش اعتبار دانشگاه‌ها شده است، بنابراین امروز دیگر تولید مقاله علمی کافی نیست، بلکه تعداد ارجاع به مقاله و تولید ثروت از این نوع مقالات مهم است.


وی با توجه به فعالیت های شرکتهای دانش بنیان، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان به سوی تولید تکنولوژی‌های جدید و مورد نیاز کشور حرکت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته