دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1396 - 14:07

ارتش اردن به حالت آماده‌باش درآمد

حکومت اردن با هدف آمادگی در برابر موج بازگشت تروریست‌ها از سوریه و عراق به اردن، نیروهای نظامی خود را در مرزهای مشترک با این کشورها به حالت آماده‌باش درآورده است.
کد خبر : 168793

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، هم‌زمان با فشار نیروهای نظامی عراق و سوریه علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده، همچون جبهه فتح‌الشام (النصره سابق)، حکومت اردن تدابیر امنیتی خود را با احتمال اینکه ممکن است تروریست‌ها و افراط‌گرایان از این مناطق به اردن بازگردند، در مرزهای مشترک شرقی و شمالی با سوریه افزایش داده است.


تا آوریل 2015 (فروردین 1394) ارزیابی شده بود که حدود 2000 تا 2500 اردنی به فتح‌الشام و دیگر گروه‌های افراط‌گرا در سوریه پیوسته‌اند و بعدها مشخص شد 85 درصد از این افراد وابستگی خود را به داعش در سوریه و عراق اعلام کرده‌اند. ارزیابی‌های کنونی نشان دهنده افزایش این تعداد است، تا حدی که اردن را به مقابله با تروریست‌ها واداشته است.


از سوی دیگر نزدیک به یک میلیون پناهجوی سوری در اردن حضور دارند که حکومت اردن نگران آن است در میان این افراد عناصر افراطی مرتبط با اخوان المسلمین، سلفی‌ها و دیگر نیروهای تندروی محلی حضور داشته باشند. پلیس اردن در چندین مرحله تاکنون صدها تروریست را که افکاری افراطی و خشونت‌طلب داشته‌اند در داخل کشور بازداشت کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب