دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1396 - 09:41

تهدید آشکار ترامپ علیه کره‌شمالی

رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد در صورت خودداری چین از اعمال فشار بر پیونگ یانگ، آمریکا آماده است تا به تنهایی به تهدیدات هسته‌ای کره‌شمالی واکنش نشان دهد.
کد خبر : 168739

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای نیوز عربی، دونالد ترامپ در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت «اگر چین (مشکل) کره‌شمالی را نخواهد حل کند، ما این کار را انجام خواهیم داد. این همه چیزی است که من می‌توانم به شما بگویم.»


وقتی خبرنگار از ترامپ پرسید که وی قصد دارد چگونه برنامه هسته‌ای کره شمالی را از از بین ببرد، وی پاسخ داد: «من به شما نخواهم گفت که چه کار خواهم کرد. من به گذشته آمریکا که لو می‌داد قرار است چه کاری انجام دهد، تعلق ندارم.»


ترامپ هفته جاری میزبان ژی جین‌پینگ، همتای چینی خود خواهد بود.


رئیس جمهوری آمریکا در این گفت‌و‌گو اعلام کرد که برای چین احترام زیادی قائل است و انتظار دارد که پکن در مورد بحران کره شمالی، با آمریکا همکاری داشته باشد.


فایننشال تایمز به نقل از کیه تی مک‌فرلاند، معاون مشاور امنیت ملی ترامپ تاکید کرد: «این یک امکان واقعی است که کره‌شمالی می‌تواند تا پایان نخستین دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، آمریکا را با موشکی مجهز به کلاهک هسته‌ای هدف قرار دهد.»


از سوی دیگر یک مقام عالی‌رتبه آمریکا گفت:‌ «یکی از مشاوران امنیت ملی ارشد ترامپ از او خواسته است تا گزینه‌های آمریکا را در تقابل با برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی بررسی کند.»


وی افزود: «بررسی این موضوع از گام‌هایی است که پیش از دیدار دونالد ترامپ با ژی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین انجام می‌شود. این دیدار قرار است هفته جاری انجام شود. علاوه بر این، دو طرف درباره موضوعات اقتصادی و نظامی احتمالی تبادل نظر خواهند کرد. باوجود این، تمایل آمریکا به سمت اعمال تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی و افزایش فشار بر پکن برای مهار پیونگ یانگ خواهد بود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته