دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1396 - 11:36
در گفت‌و‌گو با آنا؛

امیر عابدینی: تاج در سال 95 باید در فوتبال آرامش ایجاد می‌کرد/ حمایت لازم از استقلال و پرسپولیس نمی‌شود/ از فوتبال مالیات سالم نمی‌گیرند

رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: باید برای تیم ملی که با پیروزی برابر ازبکستان دومین تیم جهان می‌شود که به جام‌جهانی روسیه راه یافته برنامه داشته باشیم تا در همان مرحله اول حذف نشویم.
کد خبر : 168730

امیر عابدینی در خصوص اتفاقات سال 95 فدراسیون فوتبال در اولین سال ریاست مهدی تاج به خبرنگار ورزشی آنا،‌ گفت: «وقتی تاج جانشین کفاشیان شد، درست در برهه‌ای بود که ما چندین کار سنگین دعوایی در فیفا داشتیم و باید در پرونده‌هایی که داشتیم، متضرر نمی‌شدیم.»


وی ادامه داد: «تاج باید آرامش ایجاد می‌کرد و مسیر موفقیت فوتبال ایران را به خصوص در سطح بین‌المللی ادامه می‌داد. ما باید چالش بی پولی، تیم ملی، وضعیت نه‌چندان مساعد باشگاه‌‌ها، برگزاری دقیق مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، برگزاری لیگ یک، لیگ برتر و جام حذفی را مدیریت می‌کردیم و نیاز به مدیری داشتیم که به درستی این چالش‌ها را مدیریت کند. ضمن اینکه در تیم‌های پایه ملی هم بازی‌های مهمی را پیش‌رو داشتیم.»


رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: «حالا که سال 95 به پایان رسیده من برای فعالیت فدراسیون مهدی تاج نمره خیلی خوبی می‌دهم اگرچه من هم به برخی عملکردهای این فدراسیون انتقاد دارم و معتقدم می‌شد زودتر بسیاری از مشکلاتی که امروز وجود ندارد را با شیوه‌های مناسب‌تری حل کرد ولی تاج بسیار با طمانینه کار می‌کند و صبور است. برای همین کار‌ها باید با شرایطی که او می‌خواست جلو می‌رفت البته من در ادامه کار هرجایی که نیاز ببینم انتقاد کنم این کار را انجام خواهم داد. چون توقع از فدراسیون فوتبال ایران بالاست.»


عابدینی ادامه داد: «برای فدراسیون فوتبال باید دفتری داشته باشیم که در شان این فدراسیون باشد. مسئله‌ای که تقریبا حل شده است. باید به دنبال راهی باشیم که باشگاه‌های ما در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند. باید برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که یک تیم ایرانی قهرمان آسیا شود. این توانایی در فوتبالیست‌های ایرانی وجود دارد که در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر و تیم اول شوند. باید برای تیم ملی که در یکقدمی حضور در جام جهانی است و با پیروزی برابر ازبکستان دومین تیم جهان می‌شود که بعد از برزیل به جام‌جهانی روسیه راه یافته برنامه‌ داشته باشیم که در همان مرحله اول حذف نشود.»


او ادامه داد: «البته تمامی برنامه‌هایی که ریخته می‌شود باید در یک زمان‌بندی مناسب اجرایی شود. نباید حرف‌های ما در سطح آرزو باقی بماند. مدیران فوتبال ایران در سال‌های گذشته حرف‌هایی زده‌اند که عملی نشده است. این اتفاق متعلق به 5 یا 10 سال اخیر نیست. ما باید با استفاده از آدم‌های توانمند به بهترین‌ها برسیم. ما نیاز داریم که خودمان را با سطح علمی روز فوتبال دنیا هماهنگ کنیم و البته باید با حوصله جلو برویم تا در بازه‌های زمانی مشخص شده به نتایج دلخواه خود برسیم. تمامی این خواسته‌ها در برنامه‌های مهدی تاج دیده شده و امیدوارم با همتی عالی اجرایی شود.»


رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در خصوص رقابت‌های باشگاه‌های آسیایی نیز عنوان کرد: «واقعیت این است دولت آن‌طور که نیاز است از فوتبال باشگاهی حمایت نمی‌کند. باشگاه‌های معتبر فوتبال ما به خصوص استقلال و پرسپولیس نیاز مالی دارند و دولت می‌تواند سرمایه‌گذاری خود روی این تیم‌ها را انجام دهد و درآمدش را از حضور هواداران آنها داشته باشد. چرا باید این باشگاه‌ها در مصاف با تیم‌های عربی دست‌شان خالی باشد و نتوانند از مهره‌هایی استفاده کنند که می‌توانند سرنوشت بازی را عوض کنند.»


وی ادامه داد: «ما واقعا در مصاف با حریفان آسیایی از لحاظ مادی شاهد صحنه‌ای نابرابر هستیم. باشگاه‌های عربی با وام‌های مناسبی که از دولت‌های خود می‌گیرند صاحب ورزشگاه، زمین‌های چمن و تیم‌های پایه بسیار مناسبی می‌شوند که به آینده آنها کمک می‌کند. اگرچه تنها چند تیم انگشت‌شمار‌شان هستند که قدرت مقابله با ما را دارند؛ آن هم به لطف خرید بازیکنان گرانقیمت خارجی‌شان که می‌توانند شکل بازی یک تیم را تغییر دهند.»


عابدینی یادآورشد: «در حالی کشورهای عربی بهترین شرایط را برای تیم‌های باشگاهی خود فراهم کرده‌اند که فوتبال در ایران دائما در حال هزینه دادن است. باشگاه‌های ایرانی باید پول فراوانی را به اداره مالیات بدهند که دست‌شان را به شدت تنگ می‌کند و فشار بی‌پولی آنها هم به فدراسیون فوتبال می‌آید. وقتی سازمان مالیاتی برای یک بازیکن هم از خود بازیکن، هم خود باشگاه و هم سازمان لیگ مالیات می‌گیرد خوب درآمدی در فوتبال نمی‌ماند. فدراسیون فوتبال هم ناچار می‌شود 80 درصد از درآمدهای خود را به سازمان لیگ بدهد، 5 درصد به کمیته داوران، 5 درصد به اداره مالیات و با 10 درصد باقیمانده تیم‌های ملی را در تمامی رده‌های ملی ساپورت کند.»


او تاکید کرد: «برای آنکه از ما مالیات سالم نمی‌‌گیرند به مشکلات زیادی می‌خوریم. بلافاصله با تاخیر در پرداخت عین شیوه بانک‌ها جریمه می‌شویم و رشد اقتصادی‌مان متوقف می‌شود. باید روش گرفتن مالیات تغییر پیدا کند تا فوتبال به درآمدزایی برسد. هیچ‌کجا نمی‌توان هزاران نفر را به سادگی به استادیوم کشاند و ضمن درآمدزایی بالا از آنها ورزش را بیش از گذشته توسعه داد. بهتر است ساختار روحی اجتماع را به خصوص برای نسل جوان مناسب کرد تا جامعه به پویایی برسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته