دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهار تئاتر و موسیقی در مجموعه خانه هنرمندان

مجموعه خانه هنرمندان با اجرای 7 تئاتر و یک کنسرت موسیقی سال جدید خود را آغاز می‌کند. این تماشاخانه در ایام نوروز برخلاف بیشتر سالن‌های نمایشی تعطیل بود.
کد خبر : 168700

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، «نمایش آوازهای سرشام»، «سونات پاییزی»، «چند داستان دیگر» «ولپن»، «سونات شب»، «من تو آیینه»، «و خداوند، هایم را فراموش کرده است» و کنسرت مقامی «گروه هانا، موسیقی کردی» برنامه‌های جدید این مرکز هنری هستند.


مجموعه ایرانشهر


مجموعه ایرانشهر با 4 نمایش خود را برای بهار آماده می‌کند. « آوازهای سرشام» نمایش کمدی به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدی است که از پنجشنبه 17 فروردین اجرای خود را شروع می‌کند. علیرضا مهران، فرامرز قلیچ خانی، غزاله جزایری، رستا رضوی، امین وحیدی پور، سینا نصرالهی، شِیماء ملکیان، جعفر کرمانی بازیگران و امیرحسین شفیعی تهیه کننده این کار هستند. «نمایش آوازهای سرشام» ساعت 21 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی با بهای 25 هزار تومان اجرا می‌شود.



اما نمایش دیگر این مجموعه «سونات پاییزی» با کارگردانی جلال تهرانی است. «سونات پاییزی» یکی از فیلم‌های معروف اینگاربرگمن است که اینبار توسط گلچهره سجادیه و بهاره رهنما اجرا می‌شود.


نمایش داستان پیانیست مشهوری است که پس از سال‌ها به دیدار دخترش که با او رابطه‌ای نداشته می‌رود. این نمایش از 16 فروردین ماه کار خود را آغاز می‌کند. «سونات پاییزی» در ساعت 20:30 در سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.



«چند داستان دیگر» به نویسندگی و کارگردانی پیام لاریان از 17 فروردین اجرای خود را شروع می‌کند. این نمایش درباره پنج داستان در باب خشونت است که هر داستان بازیگر مستقل دارد. مهدی حسینی نیا، حمید رحیمی (داستان اول)، معصومه کریمی، مجتبی فلاحی (داستان دوم)، سینا کرمی، افشین زمانی، الهه شه پرست (داستان سوم)، سجاد تابش، کیوان ساکت‌اف (داستان چهارم)، عامر مسافر آستانه، ملودی آرام نیا، مریم نقیبی(داستان پنجم) و با صدای حسین پاکدل بازیگران این نمایش هستند.


نمایش «چند داستان دیگر» با بلیت 30 هزارتومانی ساعت 18:30 در سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.



اجرای نمایش «ولپن» به کارگردانی مهدی کوشکی از جمعه 18 فروردین ماه آغاز می‌شود. این نمایش که براساس نمایشنامه مشهور بن جانسون است و در آن سجاد باقری، حسین برفی نژاد، خاطره حاتمی، ماهان خورشیدی، غزل شجاعی، امیر حسین طاهری، محمد طیب طاهر، صحرا فتحی، عرفان ناصری، میلاد نصر الهی، مجید نوروزی، میثم نوروزی بازی دارند.


این نمایش در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی جایزه اول کارگردانی و جایزه اول بازیگری را دریافت کرده و در مهر ۱۳۹۰ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر اجرا رفته است. بهای این نمایش 35 هزار تومان تعیین شده و در ساعت 19:15 در سالن استاد ناظر زاده کرمانی اجرا می‌شود.



خانه هنرمندان


خانه هنرمندان 3 در این ایام میزبان 3 نمایش است. «سونات شب» به کارگردانی سعید داخ اجرای خود را از 15 فروردین ماه شروع می‌کند. در این نمایش که در سالن استاد انتظامی اجرا می‌شود. گیلدا حمیدی، بهار نوحیان، امیر رئیسیان بازی دارند. همچنین صدای منوچهر زنده دل، سعید داخ، فهیمه معین شنیده می‌شود.


«سونات شب» ساعت 19:45 با بهای 20 هزارتومان اجرا می‌شود.



نمایش «من تو آیینه» به نویسندگی و کارگردانی غزل شجاعى با بازی آذین نظرى، غزل شجاعى و با صداى خسرو احمدى از 15 فروردین اجرای خود را در ساعت 18 در سالن استاد انتظامی شروع می‌کند. بهای بلیت 20هزار تومان است که البته سایت تیوال برای اعضای خود تخفیفاتی در نظر گرفته است.




نمایش «و خداوند، هایم را فراموش کرده است» به کارگردانی هومن سیدی یکی دیگر از کارهای خانه هنرمندان است که اجرای خود را از 15 فروردین ماه شروع می‌کند. هومن سیدی علاوه بر کارگردانی نویسندگی و تهیه‌کنندگی کار را هم برعهده دارد و کیارش اردشیرپور، مرجان اتفاقیان، معین شاهچراغی، سوگل خلیق، وحید منافی بازیگران این نمایش هستند.


«و خداوند، هایم را فراموش کرده است» در سالن استاد انتظامی ساعت 21:30 با بهای بلیت 20هزار تومان میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.



تنها یک کنسرت در خانه هنرمندان


کنسرت مقامی «گروه هانا، موسیقی کردی» به سرپرستی مصطفی عزیزی پنچشنبه 24 فروردین ماه در خانه هنرمندان تالار استاد شهناز برگزار می‌شود. این کنسرت در دوسانس 18 و 20 اجرا می‌شود. درحال حاضر سایت تیوال ساعت 18 برای فروش را باز کرده است.


هیوا احمدی (آواز)، مصطفی عزیزی و سید طهمورث میره بیگی (نوازندگان تنبور)، داوود نجف زاده (دیوان)، کاوه امینی (دف) اعضای گروه هانا هستند. بلیت این کنسرت بر مبنای ردیف سالن است یعنی از ردیف ۱ تا ۳: ۵۰هزار تومان و ردیف ۴ تا ۱۱: ۳۵هزار تومان است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته