دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1396 - 14:33

اعتراف آمریکا به کشتار غیرنظامیان در سوریه و عراق

در حالی که آمریکا اعلام کرده است که از زمان آغاز حملات ائتلاف به رهبری این کشور به سوریه و عراق تا کنون حداقل 229 غیر نظامی کشته شده‌اند، رسانه‌های روسی و منطقه‌ای آمار اعلام شده را غیرواقعی دانسته‌ و معتقدند غیرنظامیان کشته شده در این حملات به مراتب بیشتر بوده اند.
کد خبر : 168682

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی ان ان، در پی افزایش نگرانی‌ها درباره کشته شدن غیر نظامیان در عراق و سوریه، اتتلاف علیه داعش به رهبری آمریکا گزارشی را در روز شنبه منتشر کرده است که می‌گوید حداقل 229 غیرنظامی از زمانی که حملات ائتلاف به سوریه و عراق از سه سال پیش تا کنون آغاز شده، کشته شده‌اند.


بر اساس گزارش سی ان ان، این رقم در صورتی که تحقیق در مورد حمله هوایی به یک ساختمان و مرگ ساکنان آن در موصل عراق در اواسط ماه مارس (اسفند) به سرانجام برسد، رشد قابل توجهی خواهد داشت.


یک مقام ارشد بهداشت عراق اوایل هفته جاری به سی ان ان گفته است که 112 جسد را از این بخش از موصل کشف کرده‌اند.


ارتش آمریکا در حال بررسی این موضوع است.


ائتلاف همچنین اعلام کرده است که در حال بررسی 43 گزارش از تلفات غیرنظامیان است که 23 گزارش از عراق و 20 گزارش مربوط به سوریه است. به گفته آنها، 12 گزارش از 17 گزارش فوریه ( بهمن) در حال حاضر فاقد اعتبار تشخیص داده شده‌اند.


نیروهای موظف به کار در بیانیه‌ای از اینکه حملات ائتلاف عیله داعش به صورت غیر عمدی باعث مرگ غیرنظامیان شده ابراز تأسف کرده و با خانواده آنها ابراز همدردی کرده‌اند.


ائتلاف تأکید کرده است که بیش از 18 هزار و 600 حمله توپخانه‌ای یا هوایی بین آگوست (مرداد) 2014 تا فوریه (بهمن) صورت گرفته است.


مقامات نظامی به یک تاکتیک جدید داعش اشاره کرده‌اند که غیرنظامیان را مجبور می‌کند در ساختمان باشند و این موضوع را یکی از دلایل خطر برای غیرنظامیان اعلام کرده‌اند.


سرهنگ ژوزف اسکروکا به خبرنگاران گفته است که ائتلاف در مقابل این تاکتیک جدید تنطیمات تازه‌ای دارد اما به دلایل امنیتی نمی‌تواند نتایج آن را اعلام کند.


آمار غیر واقعی آمریکا


با وجود این، خبرگزاری فارس به نقل از المیادین اعلام کرده که آمار منتشر شده از سوی فرماندهی مرکزی آمریکا با آمار منتشر شده از سوی نهادهای حقوقی تفاوت چشمگیری دارد به گونه‌ای که این نهادها کشته شدن بیش از 2800 غیرنظامی در حملات ائتلاف مذکور در سوریه و عراق را تأیید کرده‌اند.


در همین حال شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز امروز اعلام کرد که بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی شهرهای عراق و سوریه از ماه اوت (مرداد) سال 2014 تا کنون 396 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
مقام‌های روس بارها از بمباران مناطق مسکونی این دو کشور به ویژه شهر موصل در ماه‌های اخیر توسط ائتلاف آمریکایی انتقاد کرده و خواستار پایان این حملات جنایتکارانه شده‌اند.


به گزارش پرس تی وی نیز، این آمار تلفات غیرنظامی ماه مارس (اسفند) را شامل نمی‌شود. در حملاتی که هواپیماهای ائتلاف در ماه مارس (اسفند) انجام دادند شمار زیادی از غیرنظامیان در منطقۀ الجدیدۀ موصل در عراق جان باختند.


این در حالی است که بر اساس گزارش یک گروه غیرانتفاعی موسوم به ایروارز که عملیات هوایی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را پیگیری و شمار قربانیان غیرنظامی این حملات را جمع‌آوری میکند، حملات هوایی ائتلاف امریکا در عراق و سوریه، فقط در ماه مارس (اسفند)، 1 هزار و 484 قربانی غیرنظامی داشته است.


در همین حال دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش داده است از اواسط فوریه تاکنون دست‌کم 300 غیرنظامی در حملات هوایی تحت فرمان امریکا علیه داعش در بخش غربی موصل کشته شده‌اند که 140 تن از آنها به حملۀ هوایی 17 مارس به یک ساختمان در این شهر مربوط می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته