دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1396 - 12:37

شوخی اول آوریل وزارت امور خارجه روسیه با آمریکا؛ از هکرهای روسی برای انتخابات استفاده کنید

وزارت امور خارجه روسیه در روز دروغ آوریل (روز اول آوریل)، شنبه در صفحه فیس بوک خود یک پیام صوتی را « از دستگاه پیغام‌گیر سفارت روسیه در آمریکا» به شوخی منتشر کرد که حاکی از یک تماس دیپلماتیک برای کمک هکرهای روسیه به مخالفان و دخالت در انتخابات آمریکا بود.
کد خبر : 168650

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی روسیه (تاس)، در پیام صوتی منتشر شده از ماشین پیغام گیر گفته می‌شد «شما با سفارت روسیه تماس گرفته‌اید. این تماس شما برای آمریکا بسیار مهم است. برای ترتیب دادن یک تماس از سوی دیپلمات روس با مخالفان سیاسی خود شماره 1، برای استفاده از خدمات هکرهای روسیه، شماره 2 و برای دخالت در انتخابات شماره 3 را فشار دهید و تا دور بعدی رقابت‌های انتخاباتی منتظر بمانید. لطفا توجه داشته باشید که این مکالمات برای پیشبرد اهداف و بهبود کیفیت ضبط می‌شود.»


پیام صوتی به زبان روسی و انگلیسی منتشر شده است.


این طنز دیپلماتیک ظاهرا جدی گرفته شده است و خبرنگار آسوشیتد پرس برای اطمینان از خبر با وزارت امور خارجه روسیه تماس گرفته است که در واکنش به این تماس نیز ماریا زاخارووا در صفحه فیس بوک خود نوشته است که از اینکه تعطیلات خبرگزاری «ای پی» را خراب کرده‌ایم متأسف شدیم!


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته