دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1394 - 13:51

فانی: تربیت دانش‌آموزان تراز جمهوری اسلامی معلم بدون دغدغه معیشت می‌خواهد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور حداکثری همه نهادهای تاثیرگذار و آحاد مردم در امر تعلیم و تربیت گفت: تربیت دانش‌آموزان تراز جمهوری اسلامی، نیازمند معلمانی است که ضمن پایبندی به اصول و ارزش‌های ملی و دینی، دغدغه معیشت و نگرانی امروز و فردا را نداشته باشند.
کد خبر : 16865

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی‌اصغر فانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران سخنان خود را با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و 500 معلم و سه هزار و 600 دانش‌آموز شهید آغاز کرد و گفت: هفته معلم را به فرهنگیان کشور تبریک می‌‎گویم. معلمان اثرگذارترین عنصر در آموزش کشور هستند و حضور همیشگی آنها در صحنه‌های مختلف انقلاب نشانگر پیروی آنها از ولایت فقیه است.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب نسبت به حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش، خواستار کمک، تداوم همکاری و حمایت تمامی آحاد جامعه از سیستم آموزشی کشور شد.


وزیر‌ آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون همکار فرهنگی در 105 هزار واحد آموزشی و در قالب 752 منطقه آموزشی، بزرگترین دستگاه کشور را تشکیل داده‌اند که این نهاد بزرگ، بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است.


وی تاکید کرد: انتقال فرهنگ به نسل آینده و جامعه‌پذیری فرزندان همراه با اخلاق‌مداری، فرزندان را آماده پذیرش مسئولیت‌های آینده می‌کند و زیرساخت‌های آموزش منابع انسانی کشور را تشکیل می‌دهد.


حضور حداکثری همه نهادهای تاثیرگذار در امر تعلیم و تربیت است


فانی با اشاره به بسترهای لازم برای موفقیت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از این بسترها حضور حداکثری همه نهادهای تاثیرگذار و آحاد مردم در امر تعلیم و تربیت است، چرا که دولت به تنهایی قادر به اداره تعلیم و تربیت نیست.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب مخاطبان آموزش و پرورش را 40 میلیون دانش‌آموز و اولیا آنها دانستند و از این رو اولیای دانش‌آموزان، دولت و سایر نهادها و دستگاه‌ها باید آموزش و پرورش را در این امیر خطیر یاری دهند.


وزیر آموزش و پرورش درباره ویژگی‌های دانش‌آموز مطلوب در تراز جمهوری اسلامی ایران گفت: دانش آموزی آگاه، دین‌باور، بانشاط، با اراده، امیدوار، متفکر، خلاق و مصمم در حفظ هویت ملی و دینی است که می‌تواند آینده‌ای روشن را برای کشورمان تداعی کند.


فانی خاطر نشان کرد: تربیت دانش‌آموزان تراز جمهوری اسلامی نیازمند معلمانی است که ضمن پایبندی به اصول و ارزش‌های ملی و دینی، دغدغه معیشت و نگرانی امروز و فردا را نداشته باشند و از همه آموزه‌های جهانی بهره‌مند و دارای انگیزه‌های روحی لازم باشند.


وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های 20 ماهه اخیر وزارت آموزش و پرورش با رویکرد کیفیت‌بخشی بوده است، افزود: برای تحقق این امر، سیاست‌هایی از جمله ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، توسعه مشارکت‌های مردمی، مدرسه محوری و تمرکز زدایی در دستور کار قرار گرفته است.


نقشه راه سند تحول آموزش و پرورش تهیه شده است


وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نقشه راه سند تحول آموزش و پرورش در سال گذشته تهیه و تمهیدات لازم برای سال‎های 1394 تا 1399 پیش‌بینی شده است که امیدواریم به عنوان پایه توسعه ششم کشور در بخش آموزش و پرورش لحاظ شود.


فانی با اعلام اینکه وزارت آموزش و پرورش در صدد است تا با مدیریت منابع انسانی در چابکسازی این وزارتخانه گام بردارد، گفت: این امر وزارت آموزش و پرورش را در تشخیص منابع مالی بیشتر به کارکنان یاری خواهد داد.


وی خاطر نشان کرد: در اسفند سال 93 دولت موضوع رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد و برای سال 94 علاوه بر بودجه مصوب، 1350 میلیارد تومان و برای سال 95 سه هزار و 500 میلیارد تومان را به این امر اختصاص داده است.


وزیر آموزش و پرورش افزود: فعال‌شدن شوراهای آموزش و پرورش و جذب بیشتر خیران مدرسه‌ساز از برنامه‌های این وزارتخانه است.


به گفته او، بیش از 20 درصد کلاس‌های آموزشی توسط خیرین مدرسه‌ساز آماده شده و بنیاد برکت نیز 900 واحد آموزشی را به منظور کمک‌رسانی به موضوع آموزش و پرورش در کشور احداث کرده است.


فانی به توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش در معیارهای اسلامی برای جذب استادان و دانشجویان توانمند در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: بیش از 50 هزار دانشجو - معلم در 100 پردیس آموزشی مشغول به تحصیل هستند که نخستین فارغ‌التحصیلان این بخش از مهر 95 وارد چرخه آموزش خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته