دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1396 - 11:47

رئیس‌جمهوری پاراگوئه وزیر کشور و رئیس پلیس را برکنار کرد

رئیس‌جمهوری پاراگوئه در پی بروز ناآرامی‌ها و اعتراضات خشونت‌آمیز وزیر کشور و رئیس پلیس را برکنار کرد. مردم پاراگوئه به طرحی اعتراض دارند که به رئیس‌جمهوری اجازه شرکت دوباره در انتخابات را می‌دهد.
کد خبر : 168639

به گزار ش گروه بین‌الملل آنا از دویچه وله، شهروندان پاراگوئه در روزهای اخیر به خیابان‌ها آمده‌اند تا به تلاش و طرح هوراسیو کارتز، رئیس‌جمهوری این کشور، برای تغییر قانون اساسی اعتراض کنند.


به گزارش آنا، اعلام موافقت مجلس سنا با انجام اصلاحاتی در قانون اساسی پاراگوئه به اعتراض‌های خشونت بار در این کشور دامن زده است.


این اصلاحات به هوراسیو کارتز، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور اجازه می‌دهد یک بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود.


بر اساس قانون اساسی فعلی پاراگوئه که در سال ۱۹۹۲ به تصویب رسیده، نامزدی مجدد یک رئیس‌جمهوری ممکن نیست.


دزیری ماسی، سناتور جناح مخالف پاراگوئه اظهار کرد: «کودتایی انجام شده است. ما مقاومت خواهیم کرد و از مردم می‌خواهیم که در کنار ما مقاومت کنند.»


در پی موافقت سنا با لایحه جدید، گروهی از شهروندان در پایتخت پاراگوئه ساختمان کنگره را به آتش کشیدند. آتش‌نشانان پس از خروج معترضان توانستند حریق را اطفا کنند اما با این حال، شورش و تظاهرات در مناطق متعدد پایتخت و دیگر شهرها همچنان ادامه دارد.


در همین حال، رییس‌جمهوری پاراگوئه در صفحه توییتر خود با انتشار پیامی خواهان خویشتنداری معترضان و برقراری آرامش شد و نوشت: «دموکراسی از طریق خشونت به دست نمی‌آید و می‌توانید اطمینان داشته باشید که این دولت تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا نظم در کشور برقرار شود.»



انتهای پیام/

برچسب ها: پاراگوئه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب