دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1394 - 14:01

شمخانی: جهان اسلام تصمیمات نابخردانه یک خانواده در عربستان را تحمل نخواهد کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی، روز آزادسازی هویزه نماد تداوم دفاع «حتی النصر» دانست و گفت: کسانی که در هویزه دفاع می‌کردند، هدفشان فقط آزادسازی و حفظ خاک نبود بلکه از مرزهای عقیدتی نیز دفاع می‌کردند.
کد خبر : 16859

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی شمخانی صبح امروز در مراسمی به مناسبت سالروز آزادسازی هویزه در جمع مردم، مسئولان و عشایر استان خوزستان با گرامیداشت یاد و فداکاری‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی و بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه هویزه اظهار کرد: کسانی که در هویزه دفاع می‌کردند، هدفشان فقط آزادسازی و حفظ خاک نبود بلکه از مرزهای عقیدتی نیز دفاع می‌کردند.


وی افزود: نخستین شهید دولت - شهید جرفی - حاضر به ترک هویزه نشد و در کنار مردم ایستادگی کرد و همچنین بازسازی هویزه بلافاصله پس از آزادی نمونه‌هایی از همت والا و تعهد به سازندگی در کنار ایثارگری توسط مسئولان و مردم است.


نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی اولویت دادن به اهداف متعالی و انگیزه‌های فراتر از قوانین علوم مدیریتی را کار ویژه مدیریت جهادی دانست و تاکید کرد: خوزستان با مدیریت جهادی حفظ و آزاد شد و با مدیریت و روحیه جهادی نیز ظرفیت‌های آن شکوفا و تبدیل به نگینی درخشان در کشور و منطقه خواهد شد.


شمخانی با تجلیل از نقش و جایگاه عشایر و اقوام ایرانی در دفاع از مرزهای سرزمینی و اعتقادی کشورمان افزود: تکثر فرهنگی و قومیتی در کشور موجب شده است تا فرهنگی بسیار غنی، پرنشاط و بهره‌مند از ظرفیت‌های مختلف داشته باشیم به گونه‌ای که هر قومیت به عنوان بخشی ارزشمند از پشتوانه فرهنگی و تمدنی ایران محسوب می‌شود.


وی افزود: در نهادها و قوانین ما نه تنها محدودیتی برای اقلیت‌ها و قومیت‌ها پیش‌بینی نشده است بلکه به عنوان فرصت و ظرفیت درنظر گرفته می‌شود در حالی که در کشورهای مدعی دموکراسی بشدت با مذاهب اقلیت بویژه مسلمانان و رنگین‌پوستان برخورد می‌شود.








جمهوری اسلامی ایران فریب نقشه غرب در بازی رقابت منطقه‌ای را نخواهد خورد کما این که در قضیه داعش نیز فریب داعش‌سازان را نخوردیم و در نهایت ائتلاف ادعایی آنها با مشاهده تضادهای درونی و روشن شدن نیت‌های واقعی تجزیه‌طلبانه و جنگ افروزانه رسوا شد

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فتنه طراحی‌شده از سوی نظام سلطه و ایادی منطقه‌ای آن گفت: هدف آن‌ها ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و با سوء استفاده از عناصر خودفروخته، مقابله با آبادانی در منطقه و درگیر کردن ظرفیت‌های داخلی کشور و جلوگیری از هم‌افزایی و پیشرفت ملت ایران است.


شمخانی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به تحولات اخیر منطقه، مسئله رقابت منطقه‌‌ای را تفکری استعماری و مربوط به دوره جاهلیت دانست که منطق اسلام آن را نمی‌پذیرد.


وی گفت: جمهوری اسلامی ایران فریب نقشه غرب در بازی رقابت منطقه‌ای را نخواهد خورد کما این که در قضیه داعش نیز فریب داعش‌سازان را نخوردیم و در نهایت ائتلاف ادعایی آنها با مشاهده تضادهای درونی و روشن شدن نیت‌های واقعی تجزیه‌طلبانه و جنگ‌افروزانه رسوا شد.


نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تخریب زیرساخت‌های اقتصادی مردم یمن، محاصره اقتصادی و مانع شدن از ارسال دارو را برخلاف احکام و اخلاق اسلامی توصیف و تاکید کرد: جهان اسلام تصمیمات نابخردانه یک خانواده در عربستان را که مورد حمایت آمریکاست، تحمل نخواهد کرد و آنان را به خاطر جنایت‌های صورت گرفته وادار به پاسخگویی می‌کند.


شمخانی افزود: هم پیمان شدن با القاعده در یمن به خاطر مقابله با اراده و خواست مردم به عنوان یک ننگ تاریخی در کارنامه آمریکا و همپیمانان آن ثبت شد.


علی شمخانی همچنین با اعلام حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از نظام سوریه به عنوان نظام مشروع و مورد حمایت مردم، بر گسترش تلاش‌ها به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی در این کشور تأکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته