دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1396 - 13:19

جوانان هلال احمر؛ همیاران طبیعت می‌شوند

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: همزمان با روز طبیعت، جوانان هلال‌احمری در قالب طرح‌های متنوع همیار طبیعت می‌شوند.
کد خبر : 168531

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان جوانان جمعیت هلال احمر؛ مسعود حبیبی با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های روز طبیعت اظهار کرد: خدمات متنوع اعضای سازمان جوانان در سراسر کشور که همزمان با شروع مسافرت‌های نوروزی آغاز شده است، در روزهای پایانی نوروز و روز طبیعت به اوج خود می‌رسد.


وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست در روز طبیعت در دستور کار جوانان هلال احمر قرار دارد، افزود: در این راستا طرح «سحاب» با تمرکز بر فرهنگ زیست محیطی با رویکرد اجتماع محور اجرا می‌شود و استفاده بهینه از منابع طبیعی در نقاط استقرار و اجتماع مسافران در مراکز و مجموعه‌های فرهنگی و فراغتی محل اطراق مسافرین نیز در روز طبیعت اجرایی خواهد شد.


رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اجرای طرح نهضت سبز، بیان کرد: از دیگر اقدامات اعضای جوان در روز طبیعت توزیع و کاشت نهال خواهد بود، همچنین در زمینه تحقق اهداف بشردوستانه جمعیت و در راستای حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، جوانان هلال احمر در روز طبیعت اقدام به توزیع پاکت زباله در میان مسافران و گردشگران در پارک‌ها؛ بوستان‌ها، فضاهای سبز و سواحل دریا خواهند کرد.


حبیبی با اشاره به حضور تیم‌های سحاب در محل‌های پرتردد، پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، تصریح کرد: توزیع بروشورهایی امدادی و آموزشی در زمینه حفاظت از محیط زیست توسط تیم‌های سحاب صورت خواهد گرفت. همچنین پوشش امدادی روز طبیعت نیز توسط تیم‌های سحاب در روز طبیعت انجام خواهد شد.


وی گفت: ارائه هشدارهای ایمنی به مسافران در خصوص مناطق پرخطر و هدایت و راهنمایی آنان جهت استقرار و اطراق در نقاط ایمن و مناسب، همچنین پایش و پیشگیری از وقوع حوادث و ایمن‌سازی اماکن تفریحی از دیگر اقدامات جوانان در قالب تیم‌های سحاب است.


وی اضافه کرد: جوانان در روزهای پایانی نوروز به ویژه ۱۳ فروردین نسبت به انتقال مهارت‌های اولیه امدادی گام برداشته و خدماتی همچون تست فشار خون، توزیع و تحویل کیسه‌های زباله قابل بازیافت به مسافرین را در تفرجگاه‌ها ارائه می‌دهند.


رئیس سازمان جوانان هلال احمر به موضوع فرهنگ‌سازی و رهاسازی ماهیان و آبزیان نوروزی با رعایت ملاحظات ایمنی اشاره کرده و گفت: بازداری از آلودگی و رهاسازی زباله در طبیعت، جنگل‌ها، سواحل، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های مسافرپذیر و گردشگری همچنین اماکن فرهنگی مذهبی از دیگر اقداماتی است که جوانان هلال احمر انجام می‌دهند.


حبیبی با اشاره به پاکسازی محیط زیست و تفرجگاه ها توسط اعضای جوان خاطرنشان کرد: پاکسازی جنگل ها و سواحل دریا از دیگر اقداماتی است که توسط اعضای فعال و داوطلب انجام خواهد شد. همچنین خدمات فرهنگی، بهداشتی و زیست محیطی از طریق استقرار پست‌های ثابت در محل مناسب و مراجعه مسافرین و مراجعین علاقه‌مند دریافت خدمات به نحوه مناسب میسر خواهد بود.


وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه نقاشی با موضوعاتی همچون مراقبت از طبیعت و نقاشی چهره در فضای دوستدار کودک و دعوت عموم مردم و مسافران و به پیوستن به کمپین ملی نه به تصادفات از دیگر برنامه‌های روز طبیعت است، از همه هموطنان نیز خواست در روز طبیعت در حفظ محیط زیست کوشا باشند و همکاری لازم را با اعضای سازمان جوانان هلال احمر در این امر داشته باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مسعود حبیبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته