دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1394 - 12:18
صبح امروز رخ داد

«بوشکان» بوشهر و «بهاباد» یزد با 4.5 و 4 ریشتر لرزیدند

زلزله ای به بزرگی 4.5 ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) صبح امروز (جمعه) منطقه «بوشکان» در استان بوشهر را به لرزه درآورد، همچنین منطقه «بهاباد» در استان یزد نیز به میزان 4 ریشتر صبح امروز لرزید که بنا به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر این دو زلزله هیچ خسارتی بر جای نگذاشته است.
کد خبر : 16844

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع زمین لرزه در ساعت 4 و 55 دقیقه و یک ثانیه (در 13 کیلومتری بوشکان) و در عمق 13 کیلومتری زمین بوده است.


این زمین لرزه در موقعیت 28.95 درجه شمالی و 51.77 درجه شرقی به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش، زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و در عرض شمالی 32.15 و عرض شرقی 55.77 رخ داد.


زمین لرزه چهار ریشتری بهاباد یزد را تکان داد


همچنین زمین‌لرزه‌ای به بزرگی چهار درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح جمعه حوالی بهاباد در استان یزد را تکان داد.


به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت هفت و 57 دقیقه و یک ثانیه امروز به وقوع پیوست.


پیش از این چند زلزله کوچک و بزرگ در مناطق مختلف کشور به وقوع پیوسته است.


زلزله‌های امروز خسارتی نداشتند


با این حال سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌و گو با خبرنگار آنا با تایید وقوع دو زمین لرزه ۴.۵ و ۴ ریشتری در بوشکان بوشهر و بهاباد یزد گفت: این دو زلزله خسارت جانی و مالی بر جا نگذاشته‌اند.


سیدمصطفی مرتضوی تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از فرمانداری و اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه مشخص شد که این زمین‌لرزه‌ها هیچ‌گونه خسارت مادی و جانی نداشته است و ماموران سازمان امداد و نجات در منطقه حضور دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته