دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1394 - 12:00

کفاشیان: استعفای شفاهی کی‌روش دروغ است/ شنبه با وزیر حرف می زنم

علی کفاشیان گفت:برخلاف صحبت‌های مطرح‌شده فدراسیون فوتبال مدافع کارلوس‌کی‌روش است و اگر موافق حضور او در ایران نبودیم هیچ وقت قرارداد چهار ساله دوم را نمی‌بستیم.
کد خبر : 16837

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،رئیس فدراسیون فوتبال که در نشست خبری در مشهد شرکت کرده بود با بیان این مطلب گفت:« دوره چهار ساله اول کی‌روش که به پایان رسید هیات رییسه و کمیته‌ فنی به این نتیجه‌ رسیدند که وی توانمندی اداره تیم را دارد و می‌تواند برای تیم ‌ملی سودمند باشد.با توجه به این نظر فدراسیون تصویب کرد که قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش برای چهار سال دوم نیز منعقد شود.اگر روی کی‌روش نظر مثبت نداشتیم هیچ وقت قرارداد چهار ساله دوم را با او نمی‌بستیم.»


کفاشیان در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا کی‌روش بعد از جام‌ملت‌های آسیا موضوع قطع همکاری با فدراسیون فوتبال را مطرح کرد؟ گفت: «واقعیتش را بخواهید بعد از جام ملت‌های آسیا کی‌روش تنها به این دلیل که احساس کرد وزارت ورزش و جوانان با وی موافق نیست، عنوان کرد که چرا باید به تیم ‌ملی لطمه بزنم و بهتر است که برود که این مشکل پس از مذاکره با نماینده وزارت بررسی و حل شد. وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد در صورتی که فدراسیون موافق حضور کی‌روش در ایران است این اتفاق بیفتد و دیگر پشت پرده‌ای وجود ندارد.»


رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل بااشاره به انتقاد‌های وزیر ورزش و جوانان از عملکرد فدراسیون و نوع رفتار او با سر مربی تیم ملی ادامه داد :«تا قبل از سفر مشهد مشکلی در مورد کی‌روش نبود اما نمی‌دانم در این چند روز چه مساله‌ای پیش آمده است. کارفرمای کا‌ر‌لوس کی‌روش فدراسیون فوتبال است. اگر هیات رییسه تشخیص دهد که عملکرد کی‌روش خوب بوده او به فعالیتش ادامه خواهد داد.در این باره شنبه(فردا) با وزیر حرف می‌زنم و فکر نمی‌کنم که نظر خاصی داشته باشند. انتقاد به عملکرد من و فدراسیون همیشگی است و نباید از انتقادها ناراحت شویم. »








اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها فرق می‌کند کما اینکه من هنوز بازنشسته نشده‌ام و در حال سپری کردن 30 سال دوم خدمتم هستم و اگر قرار باشد باز هم مجمعی برگزار شود قطعا در آن شرکت می‌کنم و باز هم مشکلی پیش نخواهد آمد.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل همچنین در خصوص اینکه آیا در قرارداد جدید نیز این موضوع قید شده است که کا‌ر‌لوس کی‌روش می‌تواند 9 ماه در پرتغال حاضر شود، خاطر‌نشان کرد: « همه مسائل سرمربی تیم ملی ریز به ریز مشخص است که کی‌ رفته و چه زمانی هم برگشته است اما اینکه می‌گویند او 9 ماه به پرتغال رفته کذب محض است و با این حرف‌ها می‌خواهند حاشیه‌ها را برای ما زیاد کنند. کی‌روش بیشترین مرخصی که رفته یک ماهه بوده و بقیه سفرهای او مأموریت‌هایی بوده که برای تیم ملی انجام داده است..»


وی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کی‌روش در امور فدراسیون و فو‌تبا‌ل کشور دخالت کرده است، اظها‌ر کرد: «کی‌روش تنها در چارچوب زمین چمن و مسئولیت خود صحبت می‌کند و اگر اظهارنظری نیز می‌کند تنها به تیم ‌ملی مربوط می‌شود، زیرا مسئولیتش را بر عهده دارد و این بد نیست که وی می‌خواهد برنامه چند ماهه تیم ‌ملی را داشته باشد زیرا منجر به موفقیت آینده تیم می‌شود.»


کفاشیان همچنین تصریح کرد: «کی‌روش اگر اصرار می‌کند و هتل پنج ستاره یا هواپیمای بیزینس کلاس برای تیم ‌ملی می‌خواهد نه برای خودش که برای بهبود کار است و هیچ وقت کی‌روش در مورد تصمیم‌گیری‌های فدراسیون اظهارنظری نکرده است و نخواهد کرد.»


وی همچنین در خصوص بازی‌های تدارکات تیم ‌ملی عنوان کرد: «امسال نسبت به دوره مقدماتی پیش، از نظر بازی‌های دوستانه از شرایط بسیار بهتری برخوردار هستیم. پس از اردوی دو هفته‌ای در تهران و گذراندن دوره بدنسازی، در ترکیه اردو خواهیم داشت که تیم به آمادگی خوبی برسد. صحبت‌هایی نیز شده تا در ترکیه دیدار دوستانه‌ای نیز داشته باشیم و پس از ترکیه به ازبکستان می‌رویم و دیداری دوستانه با تیم ملی ازبکستان خواهیم داشت و پس از آن نیز در ترکمنستان و نیز بازی‌های مقدماتی جا‌م‌جها‌نی حاضر خواهیم شد. به تیم ملی ژاپن نیز پیشنهاد داده‌ایم بعد از بازی با سوریه با تیم ملی نیز دیدار دوستانه داشته باشد که هنوز در حال بررسی این پیشنهاد هستند. خو‌شبختا‌نه نسبت به دوره قبل تیم‌های بیشتری حاضر به حضور در ایران و انجام بازی دوستانه شده‌اند.»


کفاشیان درباره صحبت‌های وزیر ورزش که گفته بود اگر کفاشیان یا هر فرد دیگری بازنشسته باشد اجازه نمی‌دهیم در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند، اظهار داشت:‌« اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها فرق می‌کند کما اینکه من هنوز بازنشسته نشده‌ام و در حال سپری کردن 30 سال دوم خدمتم هستم. من با همین وضعیتی که دارم در انتخابات دوره قبل شرکت کردم و مشکلی هم پیش نیامد و اگر قرار باشد باز هم مجمعی برگزار شود قطعا در آن شرکت می‌کنم و باز هم مشکلی پیش نخواهد آمد.»


کفاشیان در مورد اینکه آیا کی‌روش به او استعفای شفاهی داده است، گفت: «به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد و این خبر دروغ است، چرا که ما اصلا صحبت‌مان به اینجا نکشید. کی‌روش فقط پرسید قضیه چیست و من هم گفتم که فردا جلسه می‌‌گذاریم و مسائل را بیان خواهیم کرد اما اینکه او بخواهد استعفایی بدهد آن هم به صورت شفاهی به هیچ وجه این‌طور نیست.»


رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در خصوص مالیات قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش نیز گفت: «فو‌تبا‌ل ما با بقیه جوامع قابل مقایسه نیست من از قرارداد دیگر کشورها اطلاعی ندارم ولی در ایران همیشه قراردادها طوری بسته شده است که مالیات سرمربی را باید فدراسیون فو‌تبا‌ل پرداخت می‌کرد. قرار ما نیز این بود که مالیات سرمربی را فدراسیون پرداخت کند، ولی از حقوق وی و قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش پیش از این مبلغ کسر شده بود و این دو موضوع با یکدیگر مغایرتی ندارند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب