دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1396 - 14:26

معاون دبیر کل حزب الله لبنان: احتمال تقسیم سوریه همچنان وجود دارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه طرف‌های مختلف هنوز گزینه‌های خود را در خصوص سوریه نهایی نکرده‌اند، تأکید کرد که احتمال تقسیم سوریه همچنان وجود دارد.
کد خبر : 168340

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، شیخ «نعیم قاسم» احتمال تقسیم سوریه را بعید ندانست و گفت که طرف‌های مختلف هنوز گزینه‌های خود درباره سوریه را نهایی نکرده‌اند و تا زمانیکه آمریکا گزینه‌های سیاسی خود در قبال سوریه را یکسره نکرده، نمی‌توان از اوضاع برداشت روشنی کرد.


وی در مصاحبه با شبکه المیادین افزود که عربستان سعودی مرتکب اشتباهات، جنایت و اعمال شنیع می‌شود و به مصلحت این کشور است که به این جنایت‌ها پایان دهد اما با این حال حزب‌الله، عربستان را در ردیف دشمنانی همانند اسرائیل قرار نمی‌دهد.


شیخ قاسم همچنین پیش‌بینی کرد که عربستان با بحران‌های اقتصادی و سیاسی زیادی مواجه خواهد شد و جهان اسلام از آن فاصله گرفته و به سمت فروپاشی پیش می‌رود.


وی با اشاره به اینکه ایران همواره دست خود را برای گفت‌وگو به سمت عربستان دراز کرده است، تصریح کرد که این عربستان است که همواره مخالفت می‌کند و می‌خواهد در برابر ارتباط بین ایران و مسلمانان در منطقه مانع ایجاد کند.


روابط حماس با ایران و حزب‌الله بهبود یافته است


معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تصریح کرد که روابط جنبش حماس با ایران و حزب‌الله بهبود یافته است اما این روابط هیچ روزی حتی در شرایط دشوار به خصوص با مبارزان گردان‌های عزالدین القسام، قطع نشده است.


جنگ بین آمریکا و ایران بعید است


وی درباره احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و ایران گفت: شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ترامپ به دنبال تفاهم با ایران نیست اما با این حال وقوع جنگ بعید است، ترامپ خواهان چند قطبی کردن کشورهای حوزه خلیج‌فارس است و می‌خواهد از آنها برای مقابله با ایران استفاده نماید زیرا این امر بیشتر به نفع ترامپ است.


توقف جنگ در یمن فی‌النفسه پیروزی است


شیخ نعیم قاسم درباره بحران یمن نیز اظهار داشت که توقف جنگ در این کشور فی‌النفسه پیروزی است زیرا عربستان اهداف و خواسته‌های خود را محقق نکرد.


وی اشاره کرد که شرایط یمن اجازه حضور مستقیم حزب‌الله را نمی‌دهد اما این جنبش تا حد امکان به حمایت‌های خود ادامه می‌دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته