دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1394 - 11:51
سازمان هواشناسی کشور هشدار داد

پیش‌بینی بارش باران، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در برخی استان‌ها

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور طی امروز و فردا در برخی استان‌ها شاهد بارش باران و در نتیجه آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها هستیم.
کد خبر : 16833

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، روز شنبه، بارش باران همراه با رعد وبرق و وزش باد در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، فارس ادامه دارد.


همچنین بر اساس این گزارش، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر‌احمد وجود دارد که هشدار‌های لازم در این باره برای پیشگیری و مقابله با بحران داده شده است.


بنا به توصیه سازمان هواشناسی، برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی باید به کار گرفته شود.


همچنین بنا به اظهارات کارشناسان سازمان هواشناسی، امروز (جمعه) وزش باد نسبتاً شدید در استان‌های تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، شمال یزد، کرمان و سیستان‌وبلوچستان به وقوع می‌پیوندد که در برخی از ساعات موجب بروز گردوخاک در این مناطق می‌شود.


پیشتر سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای هشدار داده بود که طی روزهای آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته