دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1396 - 13:16

اهمیت بالای دیدارهای پدیده در لیگ برتر

بازی مقابل 2 تیم انتهای جدول و سپس 4 تیم بالای جدول، پدیده را تبدیل به سرنوشت سازترین تیم لیگ شانزدهم کرده است. 
کد خبر : 168306

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از ورزش سه، تیم فوتبال پدیده خراسان با وجود آنکه سه بازی پایانی سال گذشته را با برتری به پایان برده و تا حدود زیادی دغدغه سقوط را از خود دور کرده و می توان گفت حالا مشکلات گذشته را هم پشت سر گذاشته و دیگر به ساحل آرامش رسیده است اما به خاطر بازی های حساس پیش رو مهمترین تیم لیگ در 6 هفته پایانی رقابت های لیگ شانزدهم محسوب می شود. نکته ای که می تواند با وجود آمادگی بالای این روزهای پدیده، کار رقبا را مقابل شاگردان مهاجری بسیار سخت تر از قبل هم بکند.


تیم فوتبال پدیده این هفته و از سری رقابت های هفته بیست و پنجم، در مشهد و البته همچنان در ورزشگاه ثامن میزبان صبای قم خواهد بود. مسابقه ای بسیار حساس و تعیین کننده برای ماشین سازی و سیاه جامگان که تنها تیم های پائین تر از قمی ها هستند و البته بسیار مهم برای نفت آبادان و سایپا. دیداری که نتیجه نهایی آن شاید بتواند تا حدود زیادی سرنوشت پائین جدول را مشخص کند. در این مسابقه از انگیزه بالای صبایی ها هم نباید غافل شد. شاگردان مرفاوی هر سه بازی گذشته خود را با تساوی بدون گل به پایان برده اند و به همین خاطر می توان از این دیدار به عنوان مهمترین بازی هفته هم نام برد.


پس از این دیدار مهم، پدیده باید در جدال حساس دیگری به مصاف ماشین سازی برود. جدالی که شاید پس از سوت پایان آن، تکلیف سقوط ماشین سازان را یکسره کند. هرچند تیم تبریزی بسیار امیدوار است تجربه موفق فرهاد کاظمی در راه آهن و سیاه جامگان به دادشان برسد و سرنوشت کاظمی در این دو تیم برای آنها نیز تکرار شود تا سفید و سبزهای تبریزی در لیگ برتر بمانند. ضمن آنکه نتیجه نهایی این دو دیدار برای دیگر نماینده فوتبال خراسان هم بسیار حائز اهمیت خواهد بود. سیاه جامگان همان قدر که به موفقیت خود با میثاقیان امیدوار است، چشم انتظار کسب نتایج دلخواه توسط پدیده هم خواهد بود.


میزبانی از تراکتورسازی و استقلال تهران در مشهد و میهمانی در دیدار مقابل پرسپولیس و ذوب آهن باعث شده تا تکلیف قهرمانی و سهمیه های آسیایی لیگ هم به دست پدیده بیافتد. چالشی مهم که سرنوشت تیم های مدعی به آن گره خورده است و وضعیت پدیده ممکن است رویای رسیدن به آسیا را برای هر تیمی به کابوس بدل کند.


البته مهاجری باید خود را برای هر شرایطی مهیا کند چرا که نتیجه هر دیدار می تواند به کام بعضی ها تلخ و کام برخی تیم ها را شیرین کند و این مسائل قطعاً روی شرایط تیم تحت هدایت او تاثیرگذار خواهد بود. ضمن آنکه سرمربی پدیده نباید از بها دادن به جوان های تیمش غافل شود، چرا که خیال راحت آنها در جدول شرایطی را فراهم می سازد که پدیده اگر هوشمندانه بیاندیشد می تواند از همین حالا به فکر فصل آینده خود هم باشد.


شاگردان محمدرضا مهاجری که تا بدین جای فصل با 28 امتیاز در رده یازدهم رقابت ها قرار گرفته اند انگیزه بالایی دارند تا با کسب امتیازات لازم رتبه خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشند. هرچند نتایج پدیده چندان هم قابل پیش بینی نیست، با این حال تنها می توان از انجام فوتبال شرافتمندانه توسط این تیم اطمینان خاطر داشت چرا که تجربه ثابت کرده پدیده با مهاجری اهل باج دادن به هیچ کسی نیست و همین مساله هم باعث خواهد شد تا تنور رقابت های لیگ شانزدهم تا روز آخر گرم باقی بماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته