دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 22:13
در پیامی به آیین بزرگداشت سید محمود دعایی

روحانی: دعایی ثابت کرد در سخت ترین شرایط نیز می‌توان مسیر اعتدال را پیمود/ اصحاب قلم و اندیشه، تلاشگران بسط خردگرایی، اعتدال و تدبیرند

رئیس جمهوری در پیامی به آیین نکوداشت خدمات حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، تصریح کرد: صداقت، وارستگی و سادگی از خصال دائمی و پسندیده ایشان است که می‌تواند الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه باشد.
کد خبر : 16819

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی که توسط دکتر صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرائت شد، به این شرح است:


«بسم الله الرحمن الرحیم


حق‌شناسی و سپاس از مجاهدان و فرهیختگان که جلوه‌های شکر نعمت‌ها هستند، از تعالیم اسلام و آموزه‌های فرهنگی ما است و نقشی شایان در نهادینه شدن روحیه قدرشناسی در جامعه دارد.


نکوداشت مقام شخصیت‌های ارزشمند ملی، نمادی از تجلیل از خدمتگزاران جامعه است و از دستاوردهای نیکوی این حرکت فرهنگی، استحکام و گسترش فرهنگ شایسته‌سالاری در نظام‌های مدیریتی و بهبود رفتار جمعی است.


اصحاب قلم و اندیشه، ناشران و مروجان معارف اسلامی و تلاشگران بسط ارزش‌های بنیادینی چون خردگرایی، اعتدال و تدبیر هستند و تکریم خدمات انسانی فرهیخته که عمر خود را همراه با ثبات قدم، سادگی و مشی اعتدالی در راه سربلندی دین و ملک و ملت صرف نموده، وظیفه‌ای اخلاقی و ملی و تعالی‌بخش جامعه است.


روحانی متواضعی که تجربه‌هایی گرانبها همچون حضور فعال و مؤثر از آغازین روزهای شکل‌گیری نهضت اسلامی را داراست و بی‌وفقه دفاع از حقوق مردم و تنویر افکارعمومی را در سنگرهای مختلف خدمتگزاری وجهه همت خود قرار داده است.


او ثابت کرد که در سخت‌ترین و سهل‌ترین شرایط نیز می‌توان از افراط و تفریط دوری گزید و با پیش گرفتن و پیمودن مسیر اعتدال، به مردم خدمت کرد. ایشان چه در دوران مبارزه و چه در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی طی دهه‌های سپری شده از نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره در کنار و معتمد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بوده و از افتادن در دامن تندروی‌ها پرهیز کرده است.


صداقت، وارستگی و سادگی از خصال دائمی و پسندیده ایشان است که می‌تواند الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه باشد.


اینجانب با تشکر از برگزارکنندگان و بانیان این مراسم ارزشمند، برای حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمود دعایی، این مجاهد خستگی‌ناپذیر عرصه مبارزه و فکر و فرهنگ و سیاست، توفیق روزافزون و طول عمر با عزت از خداوند بزرگ مسئلت دارم.


حسن روحانی ـ رئیس جمهوری اسلامی ایران»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب