دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1396 - 13:22

حیات بریتانیا به خطر افتاد/ رای مثبت پارلمان اسکاتلند به برگزاری رفراندوم استقلال

پارلمان اسکاتلند به برگزاری رفراندوم دوم برای جدایی از بریتانیا رای مثبت داد.
کد خبر : 168189

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبری بی‌بی‌سی، نمایندگان پارلمان اسکاتلند با ۶۹ رای موافق در مقابل ۵۹ رای مخالف به برگزاری مجدد رفراندوم استقلال اسکاتلند پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای دادند.


استورجن گفته است که این رفراندوم باید برگزار شود تا اسکاتلند بتواند پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا درباره مسیر آینده خود تصمیم بگیرد.


اما دولت مرکزی بریتانیا پیش از این اعلام کرده بود که تا قبل از اتمام روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اجازه برگزاری رفراندوم را به اسکاتلند نخواهد داد.


ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در دیدار روز دوشنبه خود با نیکولا استورجن در گلاسکو، مجددا تاکید کرد که در حال حاضر شرایط برای برگزاری رفراندوم مهیا نیست.


استورجن در جلسه پیش از رای گیری پارلمان اسکاتلند گفته بود که به دنبال رویارویی با دولت بریتانیا نیست و صرفا می‌خواهد مذاکراتی معقول داشته باشد.


وزیر اول اسکاتلند در این جلسه در توضیح استدلال خود گفت: وقتی ماهیت تغییرات اجتناب‌ناپذیر پس از برگزیت روشن شود، این تغییرات نباید بر ما تحمیل شود. ما باید حق تصمیم‌گیری درباره آن تغییرات را داشته باشیم.


وی افزود: مردم اسکاتلند باید حق انتخاب بین خروج از اتحادیه اروپا یا استقلال از بریتانیا را داشته باشند. امیدوارم که دولت بریتانیا به اراده پارلمان اسکاتلند احترام بگذارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: برگزیت بریتانیا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب