دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1396 - 13:16

صدور اعدام و حبس ابد علیه شماری از معترضان بحرینی

دادگاهی در بحرین امروز چهارشنبه علیه شماری دیگر از مخالفان این کشور به اتهام قتل دو پلیس، اقدام به قتل ۶ تن دیگر و حمایت مالی از آنچه گروههای تروریستی خوانده است، احکام اعدام، زندان و سلب تابعیت صادر کرد.
کد خبر : 168186

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از شفقنا، به نقل از پایگاه روزنامه الوسط بحرین، دادگاه کیفری بحرین در این پرونده حجت الاسلام شیخ حسن عیسی از اعضای جمعیت شیعی الوفاق را به حمایت مالی از آنچه تشکیل یک گروه تروریستی خواند، به ۱۰ سال حبس و سلب تابعیت محکوم کرد.


براساس این گزارش، دادگاه در همین پرونده محمد ابراهیم آل طوق و محمد رضی عبدالله دو معترض شیعه را به اعدام محکوم و سلب تابعیت کرد.


در این پرونده همچنین پنج مترض دیگر بحرینی به زندان ابد و سلب تابعیت و دو متهم دیگر نیز به تحمل ۱۰ سال زندان و سلب تابعیت محکوم شدند.


دادگاه کیفری رژیم آل خلیفه ۲۴ معترض بحرینی را در پرونده موسوم به قتل دو پلیس و اقدام به قتل ۶ پلیس دیگر محکوم شناخته بود. در این پرونده همچنین «شیخ حسن عیسی» روحانی شیعه و عضو جمعیت الوفاق نیز به آنچه حمایت از این گروه خوانده بود، محکوم شناخته شد.


دادستانی بحرین مدعی است که این افراد در جریان ناآرامی های این کشور با تشکیل یک گروه تروریستی، اقدام به انفجار اتوبوس حامل نیروهای امنیتی کرده اند که در جریان این انفجار دو نیروی پلیس کشته و ۶ تن دیگر نیز زخمی شده اند.


دادگاه بحرین، تاسیس و اداره یک گروه تروریستی، حمایت مالی از آن، آموزش عناصر تروریستی ، آموزش نحوه استفاده از مواد منفجره، حمل سلاح و مواد منفجره، قتل عناصر پلیس و اتهاماتی از این دست را به معترضان بحرینی نسبت داده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته