دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1396 - 13:52
ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با آنا؛

چین مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشت/ سیستم کی روش نتیجه گرایی است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم چین حرفی برای گفتن مقابل تیم ملی ایران نداشت و نتوانست فشار زیادی به ما وارد کند.
کد خبر : 168132

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره بازی ایران مقابل چین و پیروزی شاگردان کی روش گفت: «به هواداران تبریک می گویم و بابت این پیروزی خوشحالم. البته فوتبال زیبایی از تیم ملی شاهد نبودیم اما با توجه به حساسیت هایی که این بازی داشت و تنها کسب سه امتیاز مهم بود ملی پوشان توانست برنده این بازی شوند و سه امتیاز این دیدار را کسب کنند.»


وی ادامه داد: «تیم چین در مقابل ملی پوشان ایران حرفی برای گفتن نداشت و حتی یک موقعیت گل هم نتوانست به دست بیاورد. البته چین مقابل کره جنوبی به پیروزی رسیده بود ولی در آن بازی هم تنها دفاع کرده بود و یک گل به ثمر رسانده بود اما مقابل ایران همان موقعیت ها هم نداشت.»


قاسمپور در پاسخ به این سوال که آیاد صعود ایران به جام جهانی قطعی است، اظهار کرد: «البته که راه صعود برای تیم ملی ایران هموار شده است اما هنوز قطعی نیست چرا که ما باید مقابل ازبکستان هم به میدان برویم و هنوز به پایان راه نرسیده ایم. اگر مقابل ازبکستان هم تیم ملی به پیروزی برسد تقریبا صعود حتمی خواهد بود. تیم‌ ‌ملی قبل از این بازی مقابل چین از شرایط خوبی در جدول رده‌بندی برخوردار بود و شش امتیاز کامل را در دور برگشت کسب کرده بود و حالا با این پیروزی شرایط صعود برای ملی پوشان راحت‌تر خواهد بود.»


وی درباره سیستمی که کی روش در تیم ملی پیاده کرد، گفت:​ «سیستم کی‌روش نتیجه‌گرایی است و با همین سیستم هم در این مدت خوب نتیجه گرفته است، او مربی حرفه ای است اما نباید تنها به این مسائل اکتفا کنیم چرا که فوتبال ما باید به دنبال تغییر و تحول باشد نه اینکه تنها به نتیجه فکر کند. به نظرم کی‌روش و هر مربی دیگری که وارد تیم ملی می شود باید در تیم تحول ایجاد کند و ما پبشرفت ایران را در سال های آتی ببینیم. در حال حاضر او با این سیستم نتایج خوبی کسب کرده و در این شرایط هم تیم تنها به دنبال نتیجه و صعود به جام جهانی است.»


قاسمپور به حرف های کی روش بعد از برد مقابل چین اشاره کرد و گفت: «او در صحبت هایش گفته بود که تیم ملی در اختیار افرادی است و نمی گذارند او برنامه هایش را پیاده کند. به نظرم پرداختن به این حواشی دردی از فوتبال ما را دوا نمی کند. تیم ملی ایران در مقطع حساسی است و باید تمامی تمرکز مربی و شاگردانش بر روی بازیهای آینده باشد نه اینکه به حواشی که همیشه پیرامون تیم ملی بوده توجه کرد.تیم ملی جام جهانی را پیش رو دارد و حالا که همه شرایط به سود ما شده و بازی ها همه با پیروزی ایران به پایان رسیده است نباید به مسائل حاشیه ای توجه کرد. بهتر است ابتدا صعود به جام جهانی قطعی شود بعد از آن اگر مسائلی وجود دارد کی روش آنها را شفاف سازی کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته