دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1396 - 19:06
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران:

تاریخ در تهران مهجور مانده است

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه پایتخت با قدمتی دیرینه ، در ناآگاهی مردم از وجود آثار تاریخی به سر می‌برد، گفت: براین اساس تورهای گردشگری قدمی جدی برای حفظ و معرفی تاریخ تهران محسوب می‌شوند.
کد خبر : 168102

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، محمود صلاحی، در بازدید از ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: فعالیت مجریان ستاد گردشگری در برگزاری تورهای تهرانگردی بیش از تصور همگان بوده است و مسلما این اقدامات نتیجه خوبی در رونق بیشتر گردشگری خواهد داشت.
وی افزود: پایتخت با وجود جمعیت بسیاری که در خود جای داده است از لحاظ شناخت اماکن تاریخی، مهجور مانده است. بافت‌های تاریخی، محله‌های قدیمی و امامزاده‌ها و کاخ‌های شهر به طور غریبانه‌ای خاک می‌خورند و مردم ناآگاه از وجود آن‌ها برای دیدن اماکن تاریخی، به شهرهای دیگر سفر می‌کنند.
صلاحی خاطر نشان کرد: شهرداری تهران در طی 10 سال اخیر ، با ایجاد اماکن گردشگری چون باغ پرندگان، دریاچه شهدای خلیج فارس، موزه‌های تاریخی، پل طبیعت، بناهای طبیعی و اراضی عباس آباد، برج میلاد و غیره تا حدی توانسته است گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب کند. این تلاش‌ها در شرایطی نتیجه می‌دهد که خوب معرفی شوند و به عنوان جاذبه‌های تاریخی تهران به مردم شناسانده شوند.


وی عنوان کرد: آثار تاریخی نماد قدمت و تاریخ تهران است و مردم ایران بالاخص ساکنین تهران باید همچون شهرهای دیگر از وجود این آثار آگاه باشند تا در سفرهای خود به کشورهای دیگر، توانایی معرفی تاریخ و فرهنگ ایران را داشته باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته