دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1394 - 13:39
با معرفی نشریات برتر در واحد مشهد

جشنواره میان‌استانی نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و مازندران پایان یافت

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نشریات دانشجویی میان استانی نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و مازندران با شرکت 62 نشریه دانشجویی در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد.
کد خبر : 16804

به گزارش خبرنگار آنا، معاون فرهنگی اجتماعی واحد مشهد و دبیر نخستین جشنواره نشریات دانشجویی در مراسم اختتامیه این جشنواره در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: در این جشنواره 62 نشریه دانشجویی شرکت داشتند که از این تعداد ، 24 نشریه از خراسان رضوی، 10 نشریه از خراسان شمالی، 7 نشریه از خراسان جنوبی، 14 نشریه از مازندران و 7نشریه از استان گلستان حضور داشتند.


حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه نشریات شرکت‌کننده دانشجو‌محور بودند، افزود:در این جشنواره سه کارگاه آموزشی برگزار شد که در این کارگاه ها دکتر احمدپور عضو هیات علمی واحد مشهد و داور این جشنواره درباره قوانین نگارشی و احسان مازندرانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان در خصوص نشریات مکتوب و آنجه در آنها درج می شود و امیر خالقی داور بخش صفحه آرایی نشریات در خصوص صفحه آرایی نشریات به تدریس پرداختند.








تندیس جشنواره در بخش روزنامه‌نگاری به نشریه دنیای مکانیک از واحد ساری و رتبه‌های دو و سوم به نشریه وصال از واحد تنکابن و نشریه نگاه از واحد مشهد اهدا شد

دبیر جشنواره با بیان اینکه در این جشنواره 85 دانشجو شرکت خواهر و بردار حضور داشتند ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند در ارتقای نشریات دانشجویی موثر باشد.


رسولی ارزش نشریه و قلم را والا دانست و گفت : همان طور که شاهد هستید در قرآن نیز به این مسئله توجه شده است و مقام معظم رهبری نیز بر بحث توجه به نشریات بسیار تاکید داشته‌اند.


وی با بیان اینکه متاسفانه در چند سال اخیر انتشار نشریات با غفلت مواجه شده‌اند، یادآور شد: اما با توجه به سیاست‌های فعلی و اختصاص بودجه به نشریات دانشجویی شاهد رشد در این زمینه بوده‌ایم.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: دوره‌ای که دچار مشکلات در بحث نشریات می‌شدیم گذشته است و امیداست با توجه به سیاست‌های ابلاغی و بودجه‌ای که در اختیار معاونت فرهنگی قرار گرفته است شاهد تعداد بالایی از نشریات دانشجویی و برنامه‌های فرهنگی باشیم به طوری‌که 30 هزار دانشجوی واحد مشهد در این برنامه‌ها حضور داشته باشند.


در این مراسم نشریات برتر جشنواره به این شرح اعلام شد: تندیس جشنواره در بخش روزنامه‌نگاری به نشریه دنیای مکانیک از واحد ساری و رتبه‌های دو و سوم به نشریه وصال از واحد تنکابن و نشریه نگاه از واحد مشهد اهدا شد.


همچنین عنوان بهترین نشریه از لحاظ محتوا را به ترتیب اول تا سوم نشریه سکوت واحد مشهد، نشریه ترازو واحد کاشمر و نشریه روی خط آزاد اندیشی واحد بجنورد را کسب کردند.


تندیس بهترین نشریه از لحاظ قواعد نگارشی به ترتیب اول تا سوم به نشریه «وصال» از واحد تنکابن، نشریه «سکوت» واحد مشهد و نشریه «ترم‌نامه» واحد نور اهدا شد.


تندیس بهترین نشریه از نظر صفحه آرایی از اول تا سوم به نشریه «تماشا» واحد مشهد، نشریه «به سوی نور» واحد نور و نشریه «راهرو» واحد مشهد اهدا شد و تندیس بهترین نشریات در بخش داوری به نشریه «وصال» واحد تنکابن، نشریه «دنیای مکانیک» واحد سازی، و نشریه «تماشا» به واحد مشهد اهدا شد. در بخش غرفه آرایی نیز غرفه خراسان رضوی برتر شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسولی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته