دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1396 - 11:46

نگرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل از حمایت همه جانبه شورای امنیت از برجام: راهی برای تحریم دوباره نیست

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست آیپک از حمایت همه جانبه اعضای شورای امنیت از توافق هسته‌ای ایران سخن گفت و تأکید کرد که راهی برای تحریم دوباره ایران نیست.
کد خبر : 168012

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هاآرتص، نیکی هیلی روز گذشته در نشست آیپک درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کرد.


بر اساس این گزارش، هیلی در این نشست گفت: «چیزی که می‌خواستم از آن مطمئن شوم این بود که آمریکا دیگر پیشتاز نباشد.» او افزود: «ما کفش‌های با پاشنه‌های بلند به پا کرده‌‌ایم که این به خاطر یک بیانیه مد روز نیست بلکه به دلیل آن است که من هر زمانی که چیز اشتباهی ببینم آن را لگد خواهم کرد.»


بر اساس گزارش وب سایت آیپک، نیکی هالی به ‏دستاورد مهم جمهوری اسلامی در برداشتن تحریم‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «شما می توانید یک کشور را تحریم کنید، ولی وقتی تحریم‌ها را ‏لغو کنید، دیگر ساده نخواهد بود که دوباره آن‌ها را اعمال کنید.‏»


وی خطاب به صدها صهیونیست شرکت کننده در کنفرانس ایپک گفت: «متاسفانه در شورای امنیت خیلی به توافق با ایران علاقه نشان داده می شود. ‏من نمی‌فهم چرا اینگونه است و چرا اجازه داده شد چنین چیزی پیش آید. این وحشتناک است.»


نیکی هالی توافق صورت گرفته با ایران در سال 2015 را تنها باعث قدرتمندتر شدن ایران دانست.
او افزود: «توافق با ایران فقط به توانمند سازی ایران و روسیه انجامید و به ایران این جرات را داد که به هر چه می ‏خواهد می تواند برسد.‏»


هالی گفت: «ما جدا مراقب رفتار ایران خواهیم بود. و هر کاری انجام دهد دقیقا زیر نظر خواهیم داشت.‏»
هالی با این وجود نتوانست به برهم زدن توافق هسته‌ای با ایران اشاره داشته باشد و در عین حال از حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل سخن گفت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته