دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1396 - 10:08

وزیر دادگستری ترامپ ایالت‌های مخالف را تهدید به قطع بودجه کرد

جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا، شهرها و ایالت‌های سرپیچی کننده از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ را به قطع بودجه فدرال تهدید کرد.
کد خبر : 167982

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی بی سی، سشنز گفت که شهرها و ایالت‌های آمریکا نمی‌توانند به همکاری نکردن با دولت فدرال برای اخراج مهاجران غیرمجاز و دارای سابقه کیفری ادامه دهند.


دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قانونی را به مرحله اجرا گذاشته که بر مبنای آن، مهاجران غیرمجاز در صورت ارتکاب جرم و محکومیت قضایی از آمریکا اخراج می‌شوند. در صورت اجرای این قانون، حدود سه میلیون مهاجر که از سابقه کیفری برخوردارند اخراج خواهند شد.


جف سشنز در سخنان امروز خود تاکید کرده که اخراج نکردن مهاجران دارای سابقه کیفری، جوامع ساکن ایالات متحده را به خطر می‌اندازد.


وی گفته است که وزارت دادگستری، حتی برای پس گرفتن بخشی از بودجه‌های قدیمی مناطقی که قوانین مهاجرتی جدید را اجرا نمی‌کنند، اقدام خواهد کرد.


شهرداران تعدادی از شهرهای آمریکا اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند با سیاست‌های سختگیرانه و جدید دولت ترامپ علیه مهاجران غیرمجاز همکاری کنند.


بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک، پیشتر در دیداری خصوصی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفته بود که هر چه در توان دارد برای مراقبت از مهاجران غیرقانونی انجام خواهد داد تا «خانواده‌های آنان از هم نپاشد»



انتهای پیام/

برچسب ها: جف سشنز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته