دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 14:22
معاون وزیر نفت در پاسخ آنا:

اولویت اول وزارت نفت حمایت از تولیدکنندگان داخلی است/ افزایش 3.7 هزار بشکه‌ای تولید نفت تا سه سال آینده

معاون وزیر نفت تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم وزارت نفت در صورت لغو تحریم‌ها حمایت از شرکت‌های داخلی است.
کد خبر : 16793

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سید عماد حسینی در نشستی خبری در حاشیه دومین روز نمایشگاه بین المللی نفت در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره اینکه آینده شرکت های داخلی پس از لغو تحریم ها و ورود شرکت های خارجی به صنعت نفت چه می شود؟ گفت: با ورود سازندگان خارجی اجازه نخواهیم داد تا مشکلی برای سازندگان داخلی پیش بیاید و برای شرکت‌های خارجی این شرط را خواهیم گذاشت تا با مشارکت یکی از شرکت‌های داخلی تجهیزات خود را در پروژه‌های صنعت نفت به کار ببندند.


معاون مهندسی وزارت نفت در خصوص واحد شدن وندور لیست‌های شرکت‌های خارجی اظهار کرد: بی‌شک باید بعد از تحریم‌ها برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشیم و حتما وندور لیست‌های خارجی را هم ابلاغ می‌کنیم.


حسینی در ادامه این نشست افزود: یکسان سازی نرخ ارز و توجه به امور گمرکی و هزینه‌های آن از جمله اقدامات اساسی برای حمایت از تولید داخل بود و در کنار این فعالیت‌ها، سامانه‌ای را طراحی کردیم تا اقلام مورد نیاز صنعت نفت را نسبت به تولید داخل ساماندهی کنیم.


وی گفت: بیش از ۵۰ درصد صنایع کشور ما متعلق به صنعت نفت هستند و با توجه به این مهم می‌توان درصد قابل توجهی از درآمدهای ملی را با رسیدگی به خوردگی صرفه جویی کرد؛ این میزان در کشورهای پیشرفته ۴.۵ تا ۵ درصد درآمد خالص ملی آنهاست.


معاون مهندسی وزارت نفت با مهم خواندن مهندسی ارزش اعلام کرد: یکی از دلایل روند کند پروژه‌ها نبود مهندسی ارزش بود که در سیاست گذاری‌ها مورد توجه بود. همچنین به تجمیع دانش‌های گذشته معطوف شدیم تا دانش پروژه‌های گذشته را به صورت واحد در وزارت نفت داشته باشیم.


حسینی در ادامه موضوع نظارت بر اداره پروژه را مهم دانست و گفت: هم اکنون در معاونت مهندسی با تأکید بر میادین مشترک نفتی و گازی، فازهای مختلف را در اولویت قرار دادیم تا در سال ۹۴ فازهای ۱۵ و ۱۶ را در برنامه داریم و به همین ترتیب به فاز ۲۱ خواهیم رسید و این تمرکز به معنی بی‌توجهی به دیگر پروژه‌ها نیست.


وی یادآور شد: تمرکز مدیریتی وزارت نفت و معاونت مهندسی رسیدگی هفتگی به میزان پیشرفت و نیازهای توسعه‌ای و تأمین قطعات آنهاست. تلاش داریم تا سه سال آینده حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه بر تولید نفت کشور بیفزاییم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته