دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 14:16
رئیس واحد قائم شهر تاکید کرد؛

استقرار تفکر جهادی در حوزه‌های علمی‎ امری ضروری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر بر اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی و ضرورت استقرار تفکر جهادی در حوزه‌های علمی تأکید کرد و گفت: با وجود انجام فعالیت‌های موثر جهاد دانشگاهی همچنان جای جهاد علمی و دانش پژوهشی مجاهدانه هنوز در دانشگاه‌ها خالی است.
کد خبر : 16792

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدرضا باقرزاده عصر دیروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس واحد قائمشهر و هفته معلم در جمع اساتید و اعضاء هیئت رئیسه واحد در سالن اجتماعات دانشکده فنی با گرامیداشت این ایام تأکید کرد اساتید باید سیره اخلاقی استاد شهید مرتضی مطهری را سرلوحه رفتار و منش خود قرار دهند و در خصوص وظایف اساتید در قبال دانشجویان مطالبی بیان کرد.


رئیس واحدقائم شهر سی و دومین سالگرد تأسیس واحد قائم شهر را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: با ورود به دهه چهارم عمر دانشگاه شاهد خروجی و دستاوردهای خوبی برای مجموعه دانشگاه باشیم.


باقرزاده بر اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی و ضرورت استقرار تفکر جهادی درحوزه‌های علمی تأکید کرد و گفت: با وجود انجام فعالیت‌های موثر جهاد دانشگاهی اما همچنان جای جهاد علمی و دانش پژوهشی مجاهدانه در دانشگاه‌ها خالی است.


وی تغییر اصلاح عینک‌های جهان بینی در فضاهای دانشگاه را یکی از وظایف اساتید برشمرد و اظهار کرد: با توجه به برتری دفتر هم اندیشی واحد قائم شهر دربین دانشگاههای کشور در سال گذشته استادان با حضور و تلاش بیشتر در مباحث و جلسات آزاد اندیشی شرکت کنند.


رئیس واحد قائم شهر با توجه به الزام حضور جهادی، گفت: با وجود نا‌تمام بودن مأموریت‌های علمی فراوان در کشور باید این روحیه در بین اساتید تقویت شود تا با حرکت‌های جهادی خود حوزه علم و پژوهشی کشور را غنی‌تر کنند.


باقرزاده با توجه به موفقیت‌های واحد قائم شهر در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به نظام رتبه بندی دانشگاهی سایماگو درسال۲۰۱۴ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر در بین حدود ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی رتبه ۱۵ و در بین دانشگاه های کل کشور رتبه ۸۰ را دارا شده است.


وی از اساتید خواست تا برای مواجهه با موقعیت‌های چالشی در دانشگاه با تلاش برای سازماندهی مجدد فرایندهای عملیاتی بحث توسعه پژوهش را جدی‌تر بگیرند.


در انتهای مراسم از استادان علیرضا حبیبی، محمد عالم‌زاده، امیرمرزبان، سیاوش افراشته، رضا رستمیان، محمد علی افراشته، سعید سلطانی، حمید ساکنین، علی میرابی، عباسعلی‌پور آقاجان، فاطمه اردستانی و بنفشه السادات عباس‌زاده به عنوان استادان منتخب این واحد دانشگاهی با اهداء لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته