دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1396 - 13:05

پس از وقفه یک روزه؛ عملیات آزادسازی موصل از سرگرفته شد/ فرضیه بمبگذاری ساختمان فروریخته ازسوی داعش

ارتش عراق پس از وقفه‌ای یک روزه عملیات علیه داعش در موصل را از سر گرفت.
کد خبر : 167918

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، از سرگیری عملیات آزادسازی موصل در حالی است که نگرانی‌ها از تلفات غیرنظامیان با نزدیک شدن جنگ به مناطق پرجمعیت شهر بیشتر شده است.


عملیات آزادسازی موصل در پی آن متوقف شد که مقامات محلی و شهروندان غرب موصل گفتند نسبت به کشتار تعدادی از غیرنظامیان توسط نیروهای ائتلاف آمریکا در منطقه تحت کنترل داعش در الجدیده مشکوک هستند.


نیروهای امنیتی روز شنبه به خبرنگاران اجازه ندادند به مناطقی که حمله صورت گرفته بروند اما ائتلاف پذیرفت که این منطقه را در تاریخ 17 مارس (27 اسفند) مورد حمله قرار داده و گفت که تحقیقات درباره گزارش‌های مرگ غیرنظامیان در حال انجام است.


ارائه اطلاعات بیشتر درباره آنچه در تاریخ 17 مارس (27 اسفند) اتفاق افتاده برای نیروهای عراقی که در حال جنگ با داعش در بخش پرجمعیت نیمه غربی موصل به عنوان آخرین دژ این گروه تروریستی مسلح هستند، دشوار است.


شاهدان و مقامات محلی گفته‌اند که بیش از 200 جسد از یک ساختمان فروریخته شده به وسیله حمله هوایی نیروهای ائتلاف خارج شده است.


اما در بیانیه‌ای که ارتش عراق روز یکشنبه منتشر کرد، اعلام شد که هیچ نشانه‌ای از اینکه ساختمان فروریخته شده بر حسب تصادف مورد اصابت قرار گرفته باشد وجود ندارد. این احتمال مطرح شده است که منطقه از سوی داعش بمب‌گذاری شده باشد.


بر اساس این بیانیه، «یک تیم از کارشناسان نظامی از فرماندهان عملیاتی ساختمانی که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند کاملا تخریب شده است را بررسی کردند. همه دیوارها بمب‌گذاری شده بود و هیچ حفره‌ای که نشان دهد یک حمله هوایی صورت گرفته وجود نداشت.»


این بیانیه افزود: «61 جسد از زیر آوار خارج شده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب