دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1396 - 12:10

ورود نیروهای دموکرات سوریه به یک پایگاه هوایی در رقه

ائتلاف مورد حمایت آمریکا شامل مبارزان کرد و عرب سوریه توانستند وارد یک پایگاه هوایی استراتژیک در شمال سوریه که در اشغال داعش بود، شوند.
کد خبر : 167903

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، نیروهای دموکرات کرد سوریه اعلام کرده‌اند که پایگاه هوایی «طبقه» در 45 کیلومتری غرب رقه را از دست داعش رها کرده‌اند.


نیروهای دموکرات سوریه همچنین در نزدیکی سد «طبقه» که در اشغال داعش بود جنگیده‌اند.


اوایل هفته گذشته نیروهای آمریکا مبارزه علیه داعش را در پشت خطوط آنها آغاز کرده و روز جمعه ائتلاف به یکی از ورودی‌های سد رسید.


به گزارش بی بی سی، پایگاه هوایی طبقه سه سال پیش به دست نیروهای جهادی درآمد و در همان سال (2014) گزارش‌هایی مبنی بر اعدام گسترده سربازان به اسارت درآمده ارتش سوریه در این منطقه مخابره شد.


سد طبقه هم که بروی رود فرات بسته شده، بزرگترین سد سوریه است که در زیر دست آن شهر طبقه، در حومه رقه واقع شده است.


صبح امروز همچنین خبر رسید که مردم وحشت زده در پی انتشار گزارش‌هایی از احتمال فروریختن سد از مناطق فرودست آن متواری شده‌اند.


اما ساعتی بعد گزارش شد شبکه‌های خبری داعش و همچنین خودروهایی که بر بالای آنها بلندگو نصب شده بود به خیابان‌های شهر رفتند تا به مردم از سلامت سد خبر دهند و مانع از متواری شدن آنها شوند.


بر اساس گزارش المیادین، کارشناسان نظامی معتقدند که هدف نیروهای دموکراتیک سوریه از حمله به «طبقه» تضعیف قدرت داعش در دفاع از منبج به عنوان نقطه اصلی تمرکز این گروه تروریستی است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته