دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 14:07

بدرقه ملی‌پوشان والیبال به رقابت‌های لیگ جهانی با حضور دو وزیر

مراسم بدرقه تیم ملی والیبال و رونمایی از تندیس آب با حضور وزرای ورزش و جوانان و نیرو در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.
کد خبر : 16787

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی والیبال مردان ایران بامداد یکشنبه راهی فنلاند می شود تا قبل از آغاز لیگ جهانی دو اردوی برون مرزی در فنلاند و جمهوری چک برگزار کند.


مراسم بدرقه ملی پوشان والیبال با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و حمید چیت چیان وزیر نیرو و مدیران بانک سامان (حامی مالی تیم های ملی والییال) برگزار شد.
ابتدا محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال در این مراسم با اشاره به اینکه دیدارهای تیم ملی ایران در لیگ جهانی در ایران 40 میلیون بیننده دارد و در خارج از کشور نیز 250 میلیون بیننده تلویزیونی دارد، گفت: لیگ جهانی فرصتی برای ارسال پیام های مختلف است.ملی پوشان والیبال الگوی جوانان کشور شده اند و با همکاری بانک سامان پیام رسان مصرف بهینه آب خواهند بود. بازیکنان والیبال ایران این توانایی را دارند که انتقال دهنده خوبی برای این پیام باشند.


وی درباره لیگ جهانی والیبال امسال و حضور ایران در گروه دوم این رقابت ها گفت: در گروه سختی قرار داریم که چهار قدرت والیبال جهان شامل ایران، آمریکا، روسیه و لهستان در آن با هم رقابت دارند. امیدورام عملکرد ملی پوشان ایران در این دوره از رقابت ها نیز عزت و غرور ملی را افزایش دهد.


در ادامه این مراسم محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان گفت: مربیان والیبال از کم حاشیه ترین و مودب ترین مربیان ورزش ایران هستند و باید الگوی سایر رشته ها قرار گیرند. مربیان والیبال به هیچ عنوان ورزش را دچارحاشیه نمی کنند، ازاین رو باید مورد تقدیر قرار گیرند.


گودرزی قهرمانان عرصه ورزش را موارد بسیار مناسبی برای تثبیت مفاهیم فرهنگی در عرصه ی تجارت و خدمات دانست و افزود: همین که تیم والیبال ما به حمایت از حیاتی ترین مساله زندگی یعنی آب برخاسته و شعار تاثیر گذار "آب هست ولی کم است" را مورد توجه مردم ایران و جهان قرار داده حرکت بسیار ارزشی فرهنگی و ورزشی است .در اینجاست که باید قدرت تاثیر گذاری این چهره ها را در قالب اسطوره ها مورد تاکید قرار داد و پذیرفت.


وزیر ورزش و جوانان با تمجید از فدراسیون والیبال گفت:فدراسیون والیبال در مسیر ورزش پاک حرکت می کند و جدای از مسائل فنی در ایجاد فضای فرهنگی و تربیتی نیز اهتمام داشته و خوشبختانه ورزش والیبال ما به عنوان یک ورزش پاک و البته بدون حاشیه معرفی شده است.امیدواریم در جهت توسعه این فضا حرکت های شایسته و بایسته صورت پذیرد .
مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز در مراسم رونمایی از تندیس آب و بدرقه ی تیم ملی آخرین سخنران بودند.او دیدار با جوانان برومند ایران را برای خود یک سعادت بزرگ دانست و گفت : خوشحالم از اینکه با جوانانی روبرو هستم که توانسته اند در عرصه ها و صحنه های بین المللی با کار ، تلاش و جدیت، نام و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار درآورند.


حمید چیت چیان ضمن دعای خیر برای تیم ملی والیبال و تمامی ورزشکاران، جلسه رونمایی از تندیس آب را یک جلسه نمادین در جهت جلب توجه ایرانیان و همینطور مردم جهان به پدیده ی مهم آب دانست و گفت: همین که در قرآن آیه ی " و جعلنا من الماء کل شی ء حی " آورده شده نشان از توجه به کلام خداوند به این مایه هستی است و ما هرچقدر که در مسیر احیای این نعمت خدادادی گام برداریم ، بازهم کم است .


وزیر نیرو اقدام فدراسیون والیبال و بانک سامان را در خصوص تعیین سفیر آب و معرفی نمادی با شعار " آب هست، ولی کم است " مورد ستایش قرار داد وافزود : با توجه به قرار گرفتن ایران در منطقه خشک و نیمه خشک ، اقداماتی از قبیل همین تفاهم بین فدراسیون والیبال و بانک سامان بسیار قابل تقدیر است چرا که تیم ملی والیبال با درخشش خیره کننده می تواند، چشم تمام مخاطبین خود را روی مقوله آب متمرکز کند .
در پایان این مراسم از تندیس آب با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر نیرو، مدیرعامل بانک سامان، دکتر محمدرضا داورزنی، سعید معروف و محمد موسوی پرده برداری شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته