دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1396 - 09:58

پیروزی حزب دموکرات آنگلامرکل در نخستین انتخابات

حزب آنگلا مرکل صدراعظم آلمان توانست در انتخابات پارلمانی که در ایالت زارلند آلمان و بسیاری آن را محکی برای پیش‌بینی انتخابات سپتامبر(شهریور) امسال می‌دانند، پیروز شود.
کد خبر : 167868

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از دویچه وله، انتخابات پارلمانی در ایالت زارلند آلمان در حالی برگزار شد که حدود ۸۰۰ هزار واجد شرایط می‌توانستند رای خود را به صندوق‌ها بیاندازند .نخستین پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده پیروزی حزب دموکرات مسیحی آلمان و تشکیل دولت ائتلافی بزرگ است.


در این ایالت از سال ۲۰۱۲ تاکنون دولتی ائتلافی از احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان حکومت می‌کند.


نخستین پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده آن است که حزب دموکرات مسیحی آلمان با به دست آوردن حدود ۴۱ درصد و حزب سوسیال دموکرات آلمان با ۵/ ۲۹ درصد آرا، دو حزب پرقدرت این انتخابات هستند و می‌توانند بار دیگر دولتی ائتلافی تشکیل دهند.


بر این مبنا حزب دموکرات مسیحی آلمان ۲۴ کرسی و حزب سوسیال دمکرات آلمان ۱۷ کرسی مجلس ایالتی را به خود اختصاص می‌دهند. احزاب چپ‌ها و حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» به ترتیب ۷ و ۳ کرسی را به دست می‌آورند.


نمایندگان حزب سبزها و حزب دموکرات‌های آزاد به دلیل این که کمتر از ۵ در صد آرا را به دست آوردند، از راه یافتن به پارلمان ایالتی زارلند باز ماندند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته