برقراری ٢٠ هزار تماس مردمی با سامانه بهداشت ١٩٠/ بیشترین شکایات ثبت شده در مشهد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، محراب آقازاده، رئیس سامانه بهداشت 190 ادامه داد: تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت 190 شده و بیش از 13هزار تماس به مبادی ذیربط و سازمانهای برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.
وی افزود : تاکنون به 77 درصد از کل شکایات رسیدگی شده و 17 درصد به سازمانهای برون بخشی ارجاع داده شده است.
آقازاده افزود: از مجموع شکایات مختومه شده، 24 درصد با نتیجه رفع نقص، 15 درصد با نتیجه معرفی متخلفان به مراجع قضایی، 25 درصد با صدور اخطار کتبی و 5 درصد منجر به معدوم سازی 3696 کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.
رئیس سامانه بهداشت 190 گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاههای علوم پزشکی مشهد 14 درصد، شهید بهشتی 12 درصد، ایران 11 درصد و شیراز و اصفهان 9 درصد بوده است.
وی اظهار کرد: کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی 12 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 10 درصد، نانوایی 9 درصد و سلف سرویس و رستوران 9 درصد بوده واز نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز 76 درصد مرد و 24 درصد زن بودهاند.
آقازاده یادآور شد: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر، دفع غیر بهداشتی فاضلاب، انجام فعالیت غیر مجاز(مانندتهیه و بسته بندی مواد غذایی، تاتو و ... ) ، استفاده از مواد اولیه فاقد کیفیت مناسب، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی، عدم رعایت بهداشت دستها، عدم رعایت شرایط نگهداری مواد غذایی و عرضه قلیان در مراکز فاقد مجوز بوده است.
رئیس سامانه بهداشت 190 افزود: از اطلاعاتی که از نظرسنجی مردمی به صورت تلفنی از تماس گریندگان با سامانه بهداشت 190 بدست آمد، مشخص شد 97 درصد تماس گیرندگان از نحوه رسیدگی به شکایات رضایت دارند و 3 درصد ناراضی بودند که شکایات آنان جهت رسیدگی مجدد به دانشگاههای ذیربط ارجاع شده است.
انتهای پیام/