پیامک اعلام مشکلات فرودگاهها در نوروز
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، بهمن باقری افزود: طی شش ماه نخست سال 1395 ارزیابی دورهای از 10 فرودگاه پر ترافیک ایران در راستای اجرای طرح خدمات مسافری ASQ صورت گرفت و گزارشهای آن پس از نهایی شدن در اختیار مدیرعامل شرکت فرودگاهها و مدیر فرودگاه مربوطه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این 10 فرودگاه در گروه فرودگاههایی با میانگین ترافیک 10 تا 15 میلیون مسافر در سال هستند، گفت: همچنین این گزارشها با دو دوره گذشته در قالب جدولهای مقایسهای تدوین شده است تا درصد رشد یا کاستی فرودگاهها در این مدت مشخص شود.
مشاور مدیرعامل و مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی گفت: همچنین در شش ماه دوم 95، فرودگاههای نوع دوم با میزبانی به طور میانگین 1 تا 5 میلیون مسافر در سال ارزیابی شد و نتایج آن در اختیار مدیرعامل شرکت فرودگاهها و مدیر فرودگاه مربوط به آن قرار گرفت. این 10 فرودگاه شامل ساری، گرگان، بوشهر، آبادان، لارستان، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه و ایلام میشود.
وی یادآورشد: در سه ماهه چهارم سال 2016 میلادی تلاش کردیم فرودگاه بینالمللی مشهد در رنکینگ جهانی قرار گیرد و از سوی ACI ارزیابی شد که نتایج آن به زودی منتشر میشود. همچنین در نظر داریم در سال آتی فرودگاه بینالمللی مهرآباد را پس از انجام ارزیابیها، تا اواسط سال 2017 میلادی در رنکینگ جهانی شرکت دهیم.
به گفته وی، هدف نهایی این دفتر قرار دادن همه فرودگاههای بینالمللی و بزرگ ایران در رنکینگ جهانی است. اکنون فرودگاههای تبریز و شیراز پس از فرودگاه بینالمللی مهرآباد آمادگی حضور در این رنکینگ را دارند.
باقری درباره برنامههای این دفتر برای سال 1396 تصریح کرد: با دستورمدیرعامل شرکت فرودگاهها چند ماهی است مطالعات تفاهمنامه سطح خدمات فرودگاهی(SLA) با محوریت شرکت فرودگاهها، میان ایرلاینها و فرودگاهها انجام شده است که در سال 96 به صورت پایلوت با یک ایرلاین و در یک فرودگاه عملیاتی خواهد شد و در نهایت نتایج حاصل از آن را به سایر فرودگاهها تسری میدهیم.
وی یادآورشد: در نوروز 96 نیز سامانه پیامکی 10007069 فعال است تا گزارشهای مردمی از تمام فرودگاهها را دریافت کنیم و مشکلات و مباحث مطرح شده را رصد و پیگیری کنیم. خوشبختانه در برطرف کردن این مشکلات مدیران و معاونان فرودگاهها همکاری لازم را باید داشته باشند.
انتهای پیام/