دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 13:00
همزمان با هفته مشاغل صورت گرفت؛

بازدید 650 دانش‌آموز گیلانی از امکانات دانشگاهی و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از بازدید حدود650 دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی مدارس رشت از امکانات دانشگاهی و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در هفته مشاغل خبر داد.
کد خبر : 16771

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر علیرضا امیرتیموری با اعلام این خبر گفت: هفته معرفی مشاغل که هر ساله در هفته اول اردیبهشت ماه در مدارس برگزار می شود، فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی بتوانند با مشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.


وی ادامه داد: آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می دهد تا متناسب با استعداد، توانایی، رغبت، هوش و علائق خود نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقه آنها می شود، اقدام کنند. در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در هفته های گرامیداشت مشاغل و مقام معلم، با فراهم کردن بستر لازم و امکان بازدید از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی شامل مجموعه آزمایشگاه‌ها و کتابخانه ها کلاس های آموزشی، معرفی رشته های آموزشی فعال، سایت اینترنت و مجموعه اداره کل ورزش، اطلاعات لازم از این امکان را در اختیار دانش آموزان قرار داد تا آنان بتوانند نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب خود تصمیم گیری کنند.


دکتر امیرتیموری، بر ضرورت افزایش بازدیدهای علمی دانش‌آموزان به ویژه در فضای دانشگاهی به منظور ارتقای سطح علمی آنها تاکید کرد و اذعان داشت: با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده در هفته های ذکر شده، تعداد 650 دانش‌آموز دبیرستان‌های مختلف شهر رشت مانند دبیرستان نمونه دخترانه اردشیری و دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه سما واحد رشت از مجموعه آزمایشگاه‌های گیاه‌پزشکی، گیاه‌شناسی، حشره‌شناسی، جانور شناسی و خاک‌شناسی دانشکده کشاورزی و شیمی تجزیه و فیزیک دانشکده علوم پایه ، امکانات ورزشی و کتابخانه های واحد رشت بازدید کردند.


دبیر راهنمای دبیرستان دخترانه ولی الله اردشیری رشت نیز در حاشیه این بازدید علمی از دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان را هدف اصلی بازدید از این مجموعه علمی خواند و گفت: دانش‌آموزان در پایان بازدید گزارش علمی خود را به دبیران دروس فیزیک، زیست شناسی و شیمی خود ارائه می‌کنند.


عسگری، با بیان اینکه پس از ارائه گزارش‌های علمی از طرف دانش‌آموزان میزان تاثیر بازدید از این مجموعه آزمایشگاهی آنان را مورد بررسی قرار می دهیم، ادامه داد: باید از همکاری اولیاء دانش‌آموزان و مسئولان دانشگاه برای اجرای این بازدید علمی و توجه به ارتقای علمی فرزندان این مرز و بوم، قدردانی کرد.


وی همسو بودن اولیای دانش‌آموزان با مربیان مدارس را در رشد و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیرگذار دانست.


مریم موسوی، دانش‌آموزان کلاس اول کوثر 3 دبیرستان دخترانه اردشیری نیز در این بازدید ابراز کرد: در این بازدید با بسیاری از چیزهایی که در کتب درسی به صورت تئوری بود به صورت عملی آشنا شدیم.


نرجس مشک‌بید حقیقی نیز یکی دیگر از دانش‌آموزان این دبیرستان دخترانه، آزمایشگاه گیاه‌شناسی و خاک‌شناسی را جالب‌ خواند و خاطرنشان کرد: در آزمایشگاه خاک‌شناسی نیز مطالب بسیاری را آموختیم.


وی به بازدید از نمونه‌های کپک، شپش و دیگر جانوران ریز و میکروسکوپی موجود در آزمایشگاه جانورشناسی اشاره کرد و یادآور شد: این بازدید در ارتقای تحصیلی به‌ویژه در دروس ارائه شده در مقطع دبیرستان تاثیر مهمی خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب