دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1396 - 11:21

وزیر امور خارجه فرانسه: آمریکا زودتر موضع خود را درباره سوریه مشخص کند

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس امیدوار است دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در هفته های آینده مواضع و نیات خود را درباره سوریه به روشنی بیان کند.
کد خبر : 167416

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از خبرگزاری صدا و سیما، در شرایطی که حلقه محاصره گروه تکفیری صهیونیستی داعش در رقه سوریه هر روز تنگ‌تر می‌شود، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس امیدوار است دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در هفته‌های آینده مواضع و نیات خود را درباره سوریه به روشنی بیان کند.


ژان مارک ایرو، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: «برای من قضاوت درباره موضع دولت جدید آمریکا در خصوص سوریه و انتخاب واشنگتن درباره نیرویی که باید تهاجم به رقه را انجام دهد، مشکل است و نمی‌دانم که دولت دونالد ترامپ درباره وضعیت آینده این شهر و دیگر مناطق آزاد شده سوریه چیست.»


وزیر امور خارجه فرانسه که در پایان نشست ائتلاف کشورهای ضدداعش در واشنگتن در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می‌گفت، افزود: «من امیدوار هستم که پیدا کردن پاسخ این سوالات بیش از حد طول نکشد چرا که موضوع از فوریت بالایی برخوردار است.»


وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طرح جدیدی را برای تسریع مبارزه با گروه داعش در اختیار کاخ سفید قرار داد اما واشنگتن هنوز مشخص نکرده این طرح چه گزینه‌هایی را مد نظر قرار داده است.


ژان مارک ایرو تصریح کرد در هر صورت فرانسه بر این عقیده است که شهر رقه پس از آزاد سازی نباید در اختیار نیروهای مسلح دولت سوریه قرار گیرد و امیدوار است که این شهر توسط «نیروهای مخالف میانه‌رو» اداره شود.


وزیر امور خارجه فرانسه خاطر نشان کرد: «قرار نیست در شهر رقه نیروهای تروریست جدیدی را جایگزین نیروهای داعش کنیم. تلویحا این که نمی‌خواهیم نمایندگان رژیم بشار اسد را در رقه مستقر کنیم. لازم است که دولت آمریکا مواضع خود را در مذاکرات مربوط به سوریه در ژنو به صراحت اعلام کند تا بتوانیم تلاش‌ها را برای پیدا کردن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه تسریع کنیم.»


وزیر امور خارجه فرانسه ادامه داد: «ما امیدوار هستیم که دولت دونالد ترامپ برای اتخاذ یک تصمیم روشن درباره آزادسازی سوریه و آینده مناطق آزاد شده این کشور از اشغال تروریست‌ها بیشتر از ماه آوریل همه را منتظر نگذارد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب