دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1396 - 10:52

ادعای فرماندهان نیروی دریایی آمریکا درباره رویایی با ایران در آب های منطقه

یک روز پس از رودر رو شدن ناوهای آمریکایی و قایق های تندرو ایرانی در تنگه هرمز فرماندهان نیروی دریایی آمریکا در ادعایی بی اساس بار دیگر در مورد خطر «سوءمحاسبه» و «درگیری مسلحانه» در آب های منطقه هشدار داده اند.
کد خبر : 167411

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، خبرگزاری رویترز گزارش داد، فرماندهان آمریکایی مدعی شده‌اند ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش روز سه‌شنبه هنگام عبور در از تنگه هرمز با «دو مجموعه قایق‌های تندرو نیروی دریایی ایران» روبه‌رو شد.


این کشتی در راس ناوگروهی شامل پنج کشتی برای کمک به عملیات ضدداعش (گروه دولت اسلامی) در عراق و سوریه از اقیانوس هند به خلیج فارس می‌رفت.


فرماندهان آمریکایی به رویترز گفتند که در جریان این ماجرا هلی کوپترهای توپدار آمریکایی بر فراز قایق‌های ایرانی به پرواز درآمدند اما ماجرا بدون درگیری پایان یافت. به گفته ارتش آمریکا قایق‌های ایرانی به ۸۷۰ متری ناو آمریکایی رسیده بودند.


دریابان کنت وایتسل که فرمانده گروه دوم کریر استرایک است در ناو جورج بوش با خبرنگاران صحبت کرد.


او مدعی شد که ناو آمریکایی و کشتی‌های همراه آن «در آب‌های بین‌المللی» بودند و افزود: «همانطور که بعضی از دوربین‌های ما نشان داد آنها همچنین سلاح‌هایشان را رو کرده بودند. پشت بعضی از این سلاح‌ها سرباز نشسته بود. ما همچنین داده‌های هوایی داریم که نشان می‌دهد آنها همه این سلاح‌ها را آماده می‌کردند.»


در یابان وایتسل گفت موضع ایران این بود که ناوگروه آمریکایی که شامل یک کشتی باربری دانمارکی و یک ناوشکن فرانسوی بود وارد آب‌های سرزمینی‌اش شده‌اند، مساله‌ای که او رد کرد.


ایران هنوز رسما در این مورد اظهار نظر نکرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته