دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1394 - 14:05

گرامیداشت روز معلم و مقام استاد در واحدهای خاش، اردبیل، بندرگز و ماهشهر

مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از مقام استادان با حضور کارکنان، استادان و دانشجویان در واحدهای دانشگاهی خاش، اردبیل، بندرگز و ماهشهر برگزار شد.
کد خبر : 16732

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با ایام بزرگداشت مقام و منزلت استاد و معلم مراسمی به همین مناسبت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش برگزار شد.



در این مراسم که با همکاری و مشارکت دانشجویان رشته آموزش ابتدایی این دانشگاه برگزار شد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش با خیر مقدم به حاضران و تبریک ایام، مقام والای معلم را ستود و با توجه به سخن مولی متقیان علی (ع) که فرمود هر کس مرا سخنی بیاموزد مرا بنده خویش ساخته، تکریم و تقدیر از معلمین و اساتید را امری ضروری برشمرد.


دکتر صباغ رسالت معلمان را رسالتی پیامبرگونه توصیف کرد و افزود: یک معلم با تلاشی که در تربیت آینده سازان این مرز و بوم دارد سرنوشت یک جامعه را رقم می‌زند.


در ادامه مولوی حافظ شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش به بیان جایگاه رفیع علم و دانش پرداخت و معلمی را شغل انبیا توصیف کرد.


این مراسم که با استقبال کم نظیر دانشجویان و اساتید دانشکاه مواجه شد شامل برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله اجرای سرود، دکلمه، نمایش و تقلید صدا بود.


در پایان با تقدیر از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز مرد به همکاران، کارت هدیه به رسم یادبود اهدا شد.


نمایشگاه آثار دستی دانشجویان رشته آموزش ابتدایی و معرفی غذاهای محلی و بومی منطقه از برنامه‌های جنبی این مراسم بود.


گرامیداشت هفته معلم در واحد اردبیل
همچنین همزمان با گرامیداشت هفته معلم از اساتید نمونه واحد اردبیل تجلیل بعمل آمد.


در مراسمی که با حضور اساتید و اعضای هیأت علمی واحد اردبیل در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی برگزار شد، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با گرامیداشت مقام شامخ معلم نقش مؤثر و تأثیرگذار اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و به ویژه استادان جوان در پیشرفت‌های هسته‌ای، مذاکرات بین المللی و تولید علم تأکید کرد.


دکتر علی شامل سرپرست واحد اردبیل نیز گزارشی از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های واحد اردبیل در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه داد و در پایان از اساتید پیشکسوت و اساتید نمونه واحد با تقدیم هدایایی تجلیل به عمل آمد.


تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز برگزار شد‎


به همت دفتر فرهنگ اسلامی، حوزه‌ معاونت آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم، مراسم با شکوه بزرگداشت مقام استاد، با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، اعضای هیئت علمی و اساتید مدعو و کارکنان این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز برگزار شد.


سرپرست واحد بندرگز با تبریک این روز خجسته به جامعه دانشگاهی و تمام اساتید، درباره نقش و جایگاه استادان دانشگاه گفت: همیشه دانشگاه به عنوان جایگاه فرهیختگان و اندیشمندان برای همه مردم قابل ارج و احترام بوده است و جایگاه علم به عنوان عامل اصلی رشد و توسعه و نیز اقتدار کشور در عرصه جهانی همیشه مورد تاکید بوده است.


دکتر سورنا نسیمی در بیان فضایل استاد مطهری گفت: تمام آثار آن معلم شهید مفید و در خور درک و تعقل است چراکه وی استاد آگاهی به زمان خود بود و برای هر قشر از جامعه کتابی را به رشته تحریر درآورده است.


در ادامه برنامه‌ها، گروه سرود ولایت مدرسه سما، گروه سرود موسیقی سنتی و گروه کر به اجرای برنامه‌های خود پرداختند و در پایان نیز از استادان دانشگاه با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.


گرامیداشت روز معلم و تجلیل از مقام استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر


مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از مقام استاد با حضور کارکنان، اساتید و دانشجویان در سالن زکریای رازی دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری در سخنانی معلم‌ها و اساتید را پیش قراول و نیروهای خط مقدم امر آموزش در کشور خواند و گفت: آن چیزی که از امر معلمی مهم‌تر و حائز اهمیت است شخصیت یک معلم است، زیرا شکل گیری شخصیت و رشد و تعالی دانش آموزان و دانشجویان در ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و آموزش و موارد دیگری که در جامعه جاری است مرهون و نتیجه وجود شخصیت یک معلم و استاد فرهیخته و وارسته است که با کردار و رفتار اخلاقی و وجدانی خود سبب سبب ساخته شدن جوانان آینده مملکت خواهد شد.


دکتر مازیار نوعی با بیان اینکه در امر آموزش فقط معلم‌ها و اساتید به تنهایی تاثیر گذار نیستند خاطر نشان کرد: در هر مرکز و واحد دانشگاهی و آموزشی کارکنان و تمامی کسانی که در این مراکز آموزشی در جایگاه‌های مختلف کار و فعالیت کرده و نقش فرهنگی، تربیتی و آموزشی ایفا می‌کنند را معلم دانسته و این روز بزرگ را به همه آن‌ها تبریک عرض می‌کنیم.


استاد حوزه و دانشگاه نیز به گوشه‌ای از اندیشه‌های شهید دکتر مطهری در باب یکی از ارکان و وجوه دین داری را نام برد و گفت: همه ما در جامعه واژه معنویت و عرفان را بسیار شنیده‌ایم که تعابیر و معنی‌های گوناگونی در این زمینه مطرح شده و انسان عصر حاضر و دوره مدرن و پست مدرن از غوطه ور شدن در مادیات خسته شده و به این نتیجه رسیده که رفاه مادی و بهره وری‌های مادی به تنهایی برای سیراب کردن عطش انسان کافی نبوده و در همه جای دنیا ما نیز موج گرایش به سمت معنویت را می‌بینیم که این موج احساس اینکه انسان تنها یک وجود مادی نبوده و به صرف نیازهای مادی قانع نیست و لذا شاهد روآوری آن‌ها به سمت معنویت هستیم.


دکتر فنایی اشکوری به تشریح عرفان راستین و نسبت آن با دین داری در اسلام پرداخت و اظهار کرد: حقیقت عرفان یعنی رسیدن به معرفتی که آن معرفت موجب محبت به پروردگار شده که این محبت در عمل انسان خودش را نشان می‌دهد و به عبارتی دیگر حقیقت عرفان از سه رکن معرفت به خداوند، محبت به خداوند و اطاعت از خداوند تشکیل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته