دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشدار اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان: سوار شناورهای غیر مجاز نشوید!

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با هشدار به مسافران نوروزی به این استان و جزایر آن گفت که گردشگران و مسافران نوروزی برای حفظ ایمنی خود و خانواده هایشان از سفر با شناورهای غیر مجاز خودداری کنند.
کد خبر : 166675

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از ایرنا، الله مراد عفیفی پور در آیین آغاز بکار ستاد تسهیلات سفرهای دریایی هرمزگان در بندر شهید حقانی اظهار کرد: هیچ نوع نظارتی برشناورهای غیر مجاز وجود نداشته و این امر ایمنی استفاده کنندگان را با چالش روبه رو خواهد کرد.
وی ادامه داد: بنادر و دریانوردی هرمزگان نسبت به شناسایی این شناورها اقدام و از فعالیت آنها جلوگیری می کند و سایر دستگاه های مسئول هم باید در این خصوص وظایف خود را انجام دهند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : موارد ایمنی در شناورهایی که در بنادر و اسکله های مجاز تردد می کنند در طول سال مورد کنترل و بازرسی قرار داشته که این امر امنیت سفرهای دریایی را در این محل ها و شناورها تضمین می کند.
عفیفی پور افزود: بروشورهای راهنمایی و معرفی کننده بنادر مسافری مجاز و ظرفیت های دریایی هرمزگان در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.
وی اشاره کرد: 118 فروند شناور مسافری و خودرویی با 6 هزار و 951 صندلی و ظرفیت حمل 2 هزار و 480 خودرو در 14 مسیر دریایی خدمات خود را به مسافران و گردشگران دریایی ارائه می کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: شناورهای یاد شده شامل 50 فروند شناور مسافری، 28 فروند شناور خدماتی و 18 شناور همیار ناجی است که خدمات خود را از 25 اسفند تا 15 فروردین سال آینده به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه می کنند.
عفیفی پور ابراز داشت: 14 ایستگاه غواصی در بنادر برای ارائه خدمات در زمان نیاز استقرار یافته است .
وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی های صورت گرفته برای شرایط نامساعد جوی ابراز داشت: تمهیدهای لازم در این خصوص اندیشیده شده و علاوه بر آن مسافران می توانند با مراجعه به سایت دریاسفر وبنادر و دریانوردی هرمزگان آخرین وضعیت و پیش بینی جوی را مشاهده کرده و سفر خود را برمبنای آن برنامه ریزی کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی یادآور شد: همچنین با توجه به پیش بینی های صورت گرفته احتمال بسته شدن بنادر مسافری در برخی از ساعت ها وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته