دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1396 - 14:00
در گفت‌وگو با آنا

سیداحمد معتمدی: دکتر ولایتی فردی علمی و اجرایی با دیدگاه بین‌المللی است/ ساختار دانشگاه‌های ایران قدیمی و براساس سیستم نسل اول است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر انتصاب دکتر ولایتی را به سمت ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی انتخابی درست و ایشان را فردی علمی و اجرایی دانست که دارای دیدگاه بین‌المللی است.
کد خبر : 166644

دکتر سیداحمد معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره انتصاب دکتر ولایتی به سمت رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حق بزرگی بر گردن ما دارند و موسس دانشگاه آزاد اسلامی هستند. ایشان یکی از مسئولان نظام بودند که با همه اختلافاتی که وجود داشت، پای این دانشگاه ایستاد و آن را شکل داد و طبیعی است که بعد از ایشان باید کسی به سمت ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می‌شد. انتصاب دکتر ولایتی هم انتخاب بسیار مناسبی است، ایشان یک فرد علمی و اجرایی هستند و پیش از این، در سمت وزارت بوده‌اند. دیدگاه دکتر ولایتی دیدگاهی بین‌المللی است و این دیدگاه کمک می‌کند، جهت‌گیری دانشگاه، جهت‌گیری مناسب‌تری باشد.»


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اصلاح ساختار دانشگاه‌ها برای تقویت ارتباطات بین‌المللی تاکید کرد و ادامه داد: «ساختار دانشگاه‌های ایران قدیمی است، منظور من از ساختار، فقط تشکیلات نیست، روابط ما و فرآیند‌هایمان و نحوه پذیرش دانشجو و استاد از زمانی که ما دانشجو بوده‌ایم تاکنون ثابت است و تغییرات اندکی داشته است. اگر گرایش و رشته و گروهی وجود داشته است، کماکان همان‌ها فعالیت‌ را می‌کنند و نهایتا به عنوان مثال، دو تا گروه دیگر هم اضافه کرده‌ایم. در واقع همان سیستم‌های نسبتا قدیمی و براساس دانشگاه‌های نسل اول به کار خود ادامه می‌دهند.»


اگر می‌خواهیم وارد دانشگاه‌های نسل سوم شویم، اگر ما می‌خواهیم در پروژه‌های کلان ملی و ارتباط با صنایع همکاری کنیم با این سیستم نمی‌توان پیش رفت. باید بازنگری‌هایی داشته باشیم

او افزود: «بنابراین اگر ما می‌خواهیم وارد دانشگاه‌های نسل سوم شویم، اگر ما می‌خواهیم در پروژه‌های کلان ملی و ارتباط با صنایع همکاری کنیم با این سیستم نمی‌توان پیش رفت. باید بازنگری‌هایی داشته باشیم، همه فرآیندها باید بازنگری شود، از ثبت‌نام دانشجو تا فارغ‌التحصیلی باید بازنگری شود و بازنگری برنامه‌های آموزشی کاری الزامی است.»


معتمدی گفت: «بعضی از دانشکده‌ها باید ادغام و دانشکده‌های جدید راه‌اندازی شود و حتی لازم است بعضی از دانشکده‌ها عوض شود. اگر این فعالیت‌ها انجام شود به نظر من ساختار تغییر کرده است و در نتیجه این کار است که می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.»


رئیس دانشگاه امیرکبیر به برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید اشاره کرد و گفت: «دانشگاه امیرکبیر براساس برنامه راهبردی خود در سال 96 نیز برای تقویت همه حوزه‌های خود تلاش می‌کند. حوزه بین‌المللی یکی از کاستی‌های ما است و ضعف‌های زیادی داریم که باید جبران کنیم. بازنگری ساختارهای آموزشی این دانشگاه در دستور کار است و به جد این اقدام را دنبال می‌کنیم. امسال سال انتخابات است و حوزه فرهنگی برای ما خیلی مهم است. طبیعی است که دانشجویان فعالیت‌های جدی‌تر و بیشتر دارند و ما هم باید کمک کنیم محیط شادابی در این دوران برای فعالیت دانشجویان مهیا شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته