دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1396 - 11:56

هشدار درباره بلیت‌های تقلبی هواپیما در سفرهای نوروزی

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی نسبت به خرید بلیت هواپیما از مراکز و سایت های اینترنتی غیرمجاز برای سفرهای نوروزی هشدار داد و از مردم خواست تا از آژانس‌های دارای مجوز بلیت خود را خرید کنند.
کد خبر : 166518

محمدحسن کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه 4 هزار آژانس مسافرتی در سراسر کشور فعال است، عنوان کرد: بیش از نیمی از این آژانس‌ها مجوز فروش بلیت هواپیما از سازمان هواپیمایی دریافت کرده‌اند و مردم می‌توانند بلیت خود را از این آژانس‌های مجاز خرید کنند.


وی افزود: دست کم یک هزار و 500 آژانس مسافرتی مجاز در تهران فعال است که مردم می‌توانند تور و بلیت و خدمات جانبی را از آنها دریافت کنند.


کرمانی تصریح کرد: اکنون بلیت‌ هواپیما به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و همانند گذشته بلیت‌ها کاغذی نیستند و بر همین اساس هم مردم باید دقت کنند که بلیت خود را از چه مرکزی خریداری می‌کنند.


وی تاکید کرد: بخش زیادی از افرادی که در خرید بلیت‌های خود دچار مشکل می‌شوند، خود نیز مقصر هستند. چرا که به طور مثال برای مسیری که همه آژانس‌ها قیمت عرف تقریبا برابر دارند به دنبال نرخ‌های عجیب و غریب و غیرمتعارف هستند.


رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی اضافه کرد: اگر بلیت یک مسیر هوایی 400 هزار تومان است و مسافری به دنبال خرید بلیت 200 هزار تومانی است به احتمال بسیار در دام کلاهبرداران خواهد افتاد و در این جا خودش نیز مقصر است.


کرمانی با بیان اینکه مردم باید از خرید بلیت از دفاتر فاقد مجوز خودداری کنند، گفت: در مواردی که فرد برای تهیه بلیت خود دچار مشکل است، از دفاتری خرید کرده که فاقد هویت قانونی است. همه دفاتر مجاز دارای مجوز از سازمان هواپیمایی موظف به نصب مجوزشان در واحد هستند.


وی درباره نرخ بلیت هواپیما هم بیان کرد: نرخ‌های بلیت به صورت توافقی است. به عبارتی نرخ‌ها ترجیحی است و آژانس‌های مسافرتی در ازای خرید صندلی از شرکت‌های هواپیمایی سودی را لحاظ و بلیت را به مشتری می‌فروشند. اگر پرواز اجاره‌ای هم باشد، آژانس باید بلیت را از دفاتر دارای مجوز سازمان هواپیمایی خریداری کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته