دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1395 - 11:44

سردار مومنی: موج اول سفرهای نوروزی از فردا آغاز می‌شود/ اخلال‌گران چهارشنبه‌سوری تا پایان نوروز مهمان پلیس هستند

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه موج اول سفرهای نوروزی از 25 اسفند آغاز می‌شود و تا پایان هفته اول تعطیلات ادامه دارد، گفت:‌ 30 فروند بالگرد و پرنده سبک برای رصد جاده‌ها و کمک به روانسازی ترافیک در اختیار پلیس قرار دارد.
کد خبر : 166202

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار اسکندر مومنی در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز سال 96 در پاسخ به سوالی مبنی‌ بر اینکه برای اعلام حادثه چندین شماره متفاوت وجود دارد آیا برنامه‌ای برای تجمیع کردن تمامی این شماره‌ها در دستور کار پلیس وجود دارد یا خیر، گفت: هم‌اکنون هماهنگی خاصی بین سایر دستگاه‌های امدادی وجود دارد به عنوان مثال اگر شما با 110 تماس بگیرید و حادثه دیگری را اعلام کنید بلافاصله با دستگاه مرتبط تماس حاصل می‌شود و با توجه به درخواست شما امدادرسانی صورت می‌گیرد. برای تجمیع شدن این شماره‌های امدادی باید بسترهای لازم فراهم شود و ما به دنبال فراهم کردن این بستر هستیم.


آغاز موج اول سفرها از 25 اسفند


وی با بیان اینکه موج اول سفرهای نوروزی با توجه به اینکه امسال تعطیلات طولانی‌تر است از بعد از ظهرروز چهارشنبه (فردا 25 اسفندماه) آغاز می‌شود، اضافه کرد: با توجه به تمهیدات دولت برای اینکه در روز شنبه به کارمندان مرخصی داده شود پیش‌بینی ما این است که موج اول سفرها از فردا آغاز و تا پایان هفته بعد به پایان برسد. همچنین موج دوم سفرها از پایان هفته اول تعطیلات آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات به پایان می‌رسد.


به گفته جانشین فرمانده ناجا همزمان شدن دو موج بازگشت از سفر و کسانی که در هفته دوم به سفر می‌روند با یکدیگر باعث می‌شود تا تصادفات بیشتری در ایام نوروز اتفاق بیفتد.


80 درصد تصادفات ناشی از سرعت و سبقت غیر مجاز و واژگونی صورت می‌گیرد


مومنی با بیان اینکه 80 درصد تصادفات ناشی از سرعت و سبقت غیر مجاز و واژگونی به دلیل خستگی است، عنوان کرد: هر ساله سفرهای نوروزی رشد پیدا می‌کنند و پیش‌بینی ما این است که بیشترین مسافران در نوروز 96 به مشهد مقدس، استان‌های فارس، اصفهان و هرمزگان سفر کنند همچنین سفرهای راهیان نور به استان خوزستان هم تمهیدات لازمی را می‌طلبد که برای سفر به تمامی این استان‌های پرتردد تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است.


مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند


وی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص ناپایداری جوی در تعطیلات نوروز توضیح داد: زمستان هنوز گذر نکرده است و ما شاهد بارش برف و باران در تعطیلات نوروزی هستیم به همین دلیل از مسافران می‌خواهیم تا با تجهیزات کامل از جمله لباس گرم، غذای گرم و داشتن باک پر سفر کنند. با توجه به اینکه حجم سفرها در ایام نوروز بالاست داشتن تمهیدات لازم ضروری است.


به گفته مومنی 30 فروند بالگرد و پرنده سبک برای رصد جاده‌ها و کمک به روان‌سازی ترافیک در اختیار پلیس است.


استقرار پلیس ثابت و سیار در مکان‌های مسافرپذیر


وی با بیان اینکه ضریب حفاظتی در ایام نوروز در مرزها افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: در پارک‌ها، محلات و اماکن تجاری شهرهای مسافرپذیر پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار ایستگاه‌های ثابت و سیار پلیس در نظر گرفته شده و پلیس تلاش می‌کند تا با تمام امکانات امنیت سفر مسافران را از مبدا تا مقصد تامین کند.


تمهیدات پلیس برای برگزاری چهارشنبه‌سوری آرام


مومنی در خصوص برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به جوانان توصیه کرد: برای حفظ جان خود از هیجانات کاذب بپرهیزند تا یک چهارشنبه آخر سال بدون بحران را در سراسر کشور بگذرانیم.


وی با بیان اینکه پلیس در محلات حضور کامل دارد و با اخلال‌گران نظم و امنیت برخورد خواهد کرد، عنوان کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی کسانی که برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند یا موجب راه‌بندان شوند تا پایان نوروز مهمان پلیس خواهند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته