دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1395 - 11:38

محاکمه رهبر شیعیان و افزایش بحران سیاسی در بحرین

بحرین در آستانه جلسه محاکمه رهبر شیعیان این کشور قرار دارد و شیعیان بحرین این‌بار به فرمان رهبران خود و با حمایت اتحادیه‌های اسلامی در منطقه و جهان به خیابان‌ها ریخته‌اند تا اعتراض خود را نسبت به محاکمه شیخ عیسی قاسم نشان دهند.
کد خبر : 166190

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المنار، قرار است جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم به اتهام پولشویی و جمع‌آوری غیرقانونی اموال امروز (سه‌شنبه) برگزار شود.


در این راستا عصر روز گذشته (دوشنبه) علمای بحرین در فراخوانی از مردم خواستند برای برگزاری تحصن به مقابل محل سکونت شیخ عیسی قاسم بروند.


حمایت اتحادیه علمای اهل سنت عراق از شیخ عیسی قاسم


همچنین پایگاه خبری العالم با انتشار بیانیه اتحادیه علمای اهل سنت عراق اعلام کرد: «همه محافل دینی و اسلامی باید به وظیفه خود در مطالبه از نظام بحرین برای دست کشیدن از تعرض به علمای دینی عمل کنند.»


در این بیانیه امده است: «از آن رو که راه و هدف ما یکی و همان سرنگونی ظلم و برپایی عدالت است و در راستای لبیک علمای شیعه و اهل سنت عراق به ندای قرآن کریم که (وَإِنِ اسْتَنصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ-الانفال:72) تنها به ابراز احساسات و همدردردی در این قضیه اکتفا نمی‌کنیم بلکه بر ماست که با عملی راسخ در مسیر الهی گام برداریم. بنابراین، وظیفه دینی بر ما واجب می‌دارد تا اعلام کنیم هیچ امیدی و انتظاری از موسسات بین‌المللی که به توضیحات ناچیز در قبال ملت‌های مظلوم اکتفا می‌کنند، نداریم، همچنان که علیه ملت فلسطین و حقوق سلب شده‌اش موضع می‌گیرند از موضوع ملت بحرین نیز چشم‌پوشی می‌کنند.»


در این بیانیه از حکومت عراق و در راس آن نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور خواسته شده است به‌طور مستقیم یا از کانال عربستان در این موضوع دخالت کنند تا اقدامات غیر قانونی حکومت بحرین در قبال علمای دین و در راس آن‌ها شیخ عیسی قاسم متوقف شود.


همچنین از جوانان و ملت بحرین مصرانه خواسته شده است تا به رهنمودهای علمایشان التزام داشته باشند و به دفاع از شخصیت فقیه جامع الشرایط شیخ عیسی قاسم با جان خود تا حد شهادت اقدام کنند.


شایعه میانجی‌گری آیت‌الله سیستانی تکذیب شد


به‌دنبال انتشار برخی شایعات در منابع خبری درباره میانجی‌گری آیت‌الله سیستانی برای آزادی شیخ عیسی قاسم، شیخ عبدالله دقاق، نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجعیت دینی عراق در مصاحبه با شبکه العالم چنین موضوعی را تکذیب کرد.


وی گفت: «از اظهارات منتسب به خود در سایت ارم نیوز با مضمون اینکه آیت‌الله سیستانی در امور داخلی پادشاهی بحرین مداخله کرده و خواستار حل موضوع شیخ عیسی قاسم شده است تعجب کردم.»


شیخ عبدالله دقاق با تکذیب چنین موضوعی گفت: «قطعا می‌گویم آیت‌الله سیستانی ارتباطی با نظام بحرین نداشته است.»


آغاز تظاهرات اهالی الدراز /آماده‌باش نیروهای آل‌خلیفه در بحرین



پایگاه خبری العالم گزارش کرد گروهی از مردم بحرین امروز (سه‌شنبه) در منطقه الدراز برای اعلام حمایت خود از رهبر شیعیان این کشور تظاهرات کردند. تعداد زیادی از مردم بحرین در میدان الفداء منطقه الدراز تجمع کرده‌اند و با سر دادن شعار حمایت خود را از شیخ عیسی قاسم اعلام می‌کنند.


همچنین خبرهای رسیده از بحرین نشان می‌دهد که دستگاه‌های امنیتی بحرین تعداد نیروهای خود را در مناطق مختلف بحرین با هدف جلوگیری از تبعات صدور حکم علیه شیخ عیسی قاسم افزایش داده‌اند، زیرا علمای این کشور مردم را به حمایت و دفاع از رهبر شیعیان بحرین فراخوانده‌اند.


شبکه تلویزیونی لؤلؤ بحرین به نقل از منابعی خبری اعلام کرد که وزارت کشور از روز گذشته (دوشنبه) وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته