دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 15:11
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام:

شهید مطهری تحجر و افراط‌گرایی را مانع بزرگی برای تحقق آرمان‌های یک ملت می‌دانست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: شهید مطهری با علم و اعتقاد به مسیر آزاداندیشی و حفظ کرامت انسانی که از اصول اسلامی و اخلاقی به شمار می آید، همواره تحجر و افراط گرایی را مانع بزرگی برای تحقق آرمان‌های یک ملت قلمداد می‌کرد و جان گرانبهای خود را در این راه فدا کرد.
کد خبر : 16611

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر شهریار عباسی در مراسم نکوداشت مقام معلم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اعضای هیات علمی واحد ایلام، جمعی از مسئولان دورایر دولتی و اعضای هیات علمی و خانواده های آنان برگزار شد، به بیانات رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: ما که دائماً به نیروى انسانى کشور افتخار می کنیم، بهترین نیروى انسانى و برجسته‌ترین نیروى انسانى همین عناصرى هستند که در دانشگاه مشغول تربیت انسانهاى دانشورند؛ یعنى اساتید محترم دانشگاه اشاره کرد و خطاب به اساتید گفت: شما در زمره آنانی هستید که راه و رسم اندیشیدن را به شاگردان خود می آموزند و مخاطب این گفتمان هستید، حتی اگر تک تک ثانیه های شب و روز را هم به نام شما در تقویم وارد کنند هرگز نمی تواند ذره ای از بزرگی شما را پاس بدارند.



وی بیان کرد: شما که می دانید مقام استاد با سوختن خویش بلند شده است و استاد یعنی انسانی که بر تارک انسانیت می درخشد و از مهر خویش در وجود شاگردانش می نشاند و به آن ها رسم زیستن شرافتمندانه را می آموزد.


این مسئول گفت: مقام معلم و استاد رفیع است چون در قبال آگاهی و عقلانیت شاگردانتان مسئولیت پذیرفته اید و مبلغان حقیقت هستید و نسبت به جامعه خود و دردها یش مسئول و در شرایطی که دیگران شولای بی تفاوتی بر دوش می افکنند و در خلسه سرمستی های روزمره فرو می روند، شما نسبت به تمام لحظات هستی متعهدید و به دنبال آن هستید تا در عصر بی اصالتی ها و کولاک بی هویتی ها، جوانان این سرزمین را اصالت ببخشید.


عباسی با یاد آوری بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه گفت: بلندی مقام یک استاد صرفاً به تدریس سرفصل های دروسی نیست که طبق بخشنامه برای دانشجویان خود مطرح می کند، بلکه بلندای مقام شما به واسطه قدرت شما در شکستن ساختارهای کهنی است که در آن خلاقیت و هنر قربانی می شوند و انسانیت فدای بلاهت کسانی می شود که فلسفه زیستن انسان را در هیاهوی ناسوتی خود به فراموشی سپرده اند.



وی ادامه داد: امیدوارم در مسیر تعلیم و تربیت امیری باشیم که هرگز عروس هزار دامادی به نام دنیا فریبش نداد و چون مولای عارفان، اهل مماشات نباشیم و مقام بلند خود را در قمار های کودکانه ای که به نام تمدن و تجدد به راه افتاده است، نبازیم وشرایط سخت و خطیری که دنیا در آن قرار گرفته است را درک کنیم.


عباسی خطاب به اساتید گفت: اهل تحلیل باشید و صرفاً خود را در فرمول ها و قالب های درسی خویش زندانی نکنید و در تکثر چشم اندازها برای نسل آینده این سرزمین، آینده ای ترسیم کنید که در آن انسانیت زنده باشد و مردم برای حفظ شرافتشان از خویشتن خویش بگذرند و به معنی واقعی شاگرد پروری کنید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به پیام دکتر میرزاده ریاست عالیه دانشگاه به مناسبت هفته معلم اشاره کرد و گفت: معلم شهید مطهری با علم و اعتقاد به مسیر آزاداندیشی و حفظ کرامت انسانی که از اصول اسلامی و اخلاقی به شمار می آید، همواره تحجر و افراط گرایی را مانع بزرگی برای تحقق آرمان های یک ملت قلمداد می کرد و جان گرانبهای خود را در این راه فدا کرد.



وی بیان کرد: وجود چنین ستاره های درخشانی در آسمان تعلیم و تربیت ایران اسلامی وظیفه همگان را نسبت به گرامیداشت و پاسداشت شان و شرافت معلمان و استادان این مرز و بوم صدچندان می کند و امروز معلمان و استادانی که با وجود همه ناملایمات و تنگناهای مادی، دولت معلمی و کرسی استادی را به هر جاه و منزلت دیگری ترجیح داده اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: در عصری که شرف انسانی به حراج گذاشته می شود امیدوارم شما اساتید همچنان حافظان شرافت و اصالت انسان ها باشید و مطمئن باشید شما می توانید نسلی را پرورش دهید که برای انسانیت اصالت قائل باشند و فاتحان آینده دنیا باشند.


سخنرانی حجت الاسلام لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، قرائت طنز توسط دکتر علی مهرابی از اساتید واحد ایلام، اجرای زنده آهنگ توسط آقای شوهانی ، پخش کلیپ و ... از برنامه های هفته معلم در واحد ایلام بود که با استقبال گسترده اساتید مواجه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته