دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 13:58
میرزاده در جلسه هیئت امنای استان مازندارن:

تمامی اراضی دانشگاه آزاد اسلامی باید تا سال 96 تعیین تکلیف شوند/ اجرای طرح تجمیع یک الزام است نه اختیار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ادامه روند تجمیع در این دانشگاه گفت: اجرای طرح تجمیع واحدها یک الزام است نه اختیار. کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها دو راهکاری است که امروز به دنبال اجرای آن هستیم.
کد خبر : 16608

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده در نهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه اعتقاد دارم تصمیمات در سطح دانشگاه آزاد اسلامی باید غیرمتمرکز باشد، گفت: هیأت های امنای استانی به جایگاه خوبی دست پیدا کرده اند و اگر مصوبات آنها به خوبی پیگیری شود، دیگر نیازی به پیگیری جزئیات از سوی سازمان مرکزی نیست.


وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: طرح تجمیع اکنون یک واقعیت است. اجرای این طرح برای مجموعه دانشگاه یک الزام است نه اختیار. اگر واحدها بخواهند به حیات خود ادامه دهند، باید به دنبال راهکارهایی مانند افزایش درآمدها از طریق منابع غیرشهریه، افزایش توانایی های اقتصادی و کاهش هزینه ها باشند.


میرزاده با توجه به وجود صندلی های خالی در دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای نگهداری برخی واحدها و تأمین حقوق اساتید و اعضای هیأت علمی و هزینه های جاری آنها، ماهانه مبالغ زیادی صرف می شود در حالی که دانشجویی ندارند. دانشگاه آزاد اسلامی اکنون با واقعیاتی چون کاهش جمعیت روبرو شده است.








میزاده: به برخی از واحدها فرصتی یکساله دادیم تا بتوانند وضعیت خود را از حالت زیاندهی خارج سازند، بنابراین کاهش هزینه ها از طریق اجرای طرح تجمیع امری الزامی به شمار می رود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به وجود تعداد 235 واحد زیان ده در ابتدای فعالیت خود، اظهار کرد: زمانی که مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی را قبول کردم، گزارش ها حکایت از زیان ده بودن اکثر واحدها داشت اما خوشبختانه با اجرای طرح هایی مانند گسترش فعالیت های اقتصاد دانش بنیان و طرح تجمیع توانستیم تعداد واحدهای زیان ده را کاهش دهیم که امیدواریم این تعداد تا پایان خرداد سال جاری به تعداد کمتر از 100 واحد برسد.


میزاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به برخی از واحدها فرصتی یک ساله دادیم تا بتوانند وضعیت خود را از حالت زیاندهی خارج سازند، بنابراین کاهش هزینه ها از طریق اجرای طرح تجمیع امری الزامی به شمار می رود.


برخی افراد به طرح تجمیع بار سیاسی می دهند



وی تأکید کرد: مصلحت عمومی دانشگاه امروز نباید صرف مصالح شخصی شود. متأسفانه برخی افراد به طرح تجمیع بار سیاسی می دهند و تلاش می کنند این طرح را متوقف کنند.


میرزاده ادامه داد: فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی با شیوه های جذب گذشته امکان‌پذیر نیست چرا که علاوه بر شرایط جمعیتی موجود کشور، رقبای دانشگاه نیز با گسترش فعالیت های خود، مزید بر علت شده اند. به عنوان مثال در شهر بابل 21 موسسه آموزش عالی و در استان مازندران حدود 52 موسسه غیرانتفاعی در حال فعالیت هستند.


میرزاده پس از شنیدن گزارش دکتر کیومرث نیاز آذری دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در مورد وضعیت اراضی دانشگاه در این استان تأکید کرد: تمامی اراضی دانشگاه آزاد اسلامی تا سال 96 باید تعیین تکلیف شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته