دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1395 - 16:03

ادای احترام وزیر نیرو به شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان

حمید چیت چیان وزیر نیرو با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان به مقام شامخ شهدای گمنام این دانشگاه ادای احترام کرد.
کد خبر : 166055

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در محل دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان دو شهید گمنام به خاک سپرده شده است که همزمان با هفته گرامیداشت مقام شهدا وزیر نیرو با حضور بر مزار این شهدای گمنام به آنها ادای احترام کرد.


وزیر نیرو برای شرکت در مراسم افتتاح نیروگاه 55 مگاواتی بادی «کهک» تاکستان به استان قزوین سفر کرده است.


نیروگاه بادی 100 مگاواتی کهک با ضریب ظرفیت 40 درصد و با وسعت مطالعاتی چهار هزار و 223 هکتار به عنوان نخستین مزرعه بادی مگاواتی در کشور از سوی گروه مپنا در حال توسعه و تکمیل است.


آیین افتتاحیه نیروگاه 55 مگاواتی مپنا با حضور چیت چیان وزیر نیرو، استاندار و نمایندگان تاکستان و بویین زهرا، فرماندار تاکستان و مدیران شرکت مپنا در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و به میزبانی کلینیک تحقیقات انرژی ERC این واحد دانشگاهی برگزار شد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان نیز با ابراز خرسندی از حضور مقامات عالی رتبه در دانشگاه از توانمندهای دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و فعالیت‌های ERC آن نام برد و ابراز امیدواری کرد ظرفیت‌های دانشگاه در حوزه انرژی بتواند در خدمت توسعه کشور قرار بگیرد.


دکتر عباس جهان بخشی افزود: در راستای سیاست‌های دانشگاه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ،ERC با بهره‌مندی از استادان و پژوهشگران و دانشجویان شاغل به تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط با انرژی با انجام پژوهش‌های کاربردی در این حوزه به دنبال تحکیم جایگاه خود در صنایع مرتبط است که می توان دستاوردهای ERC در حوزه انرژی، از ساخت انواع توربین‌های عمود محور بادی مولد برق، دستگاه سبز تولید برق و بیو گاز از زباله، طراحی و ساخت سیستم ورتکس تیوپ در تولید انرژی در شرایط افت فشار سیال، دستگاه خشک کن خورشیدی میوه و موارد دیگر نام برد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان یادآور شد: «تاکنون دو همایش در سطح ملی توسط کلینیک تحقیقات انرژی ERC این دانشگاه برگزار شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب