دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1395 - 15:49

مخالفان سوری در مذاکرات آستانه شرکت نمی‌کنند

مخالفان سوری اعلام کردند در مذاکرات حل بحران سوریه که قرار است از فردا (سه‌شنبه) در آستانه برگزار شود شرکت نمی‌کنند.
کد خبر : 166043

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری النشره، اسامه ابو زید، سخنگوی هیات مخالفان سوری گفت این هیات در دور سوم مذاکرات آستانه در قزاقستان که با هدف حل بحران سوریه برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کند.


وی در بیان دلایل اتخاذ این تصمیم تصریح کرد: «نظام سوریه هیچ یک از تعهدات خود را به ویژه موضوع آتش‌بس در سراسر خاک سوریه اجرایی نکرده است. توافقی که 30 دسامبر 2016 (10 دی) با میانجی‌گری روسیه به دست آمده بود.»


از سوی دیگر هیات مذاکره کننده نظام سوریه به ریاست بشار جعفری ظهر امروز وارد قزاقستان شد.


به گزارش آنا، خیرت عبدالرحمانف، وزیر امور خارجه قزاقستان امروز (دوشنبه) در سخنانی در مقابل پارلمان این کشور تاکید کرد هیات‌های مشارکت کننده در مذاکرات صلح سوریه در حال ورود به آستانه هستند.


وی افزود: «من در حال حاضر نمی‌توانم قطعا بگویم چه طرف‌هایی در مذاکرات مشارکت می‌کنند. ما از سوی روسیه بیانیه رسمی درباره مشارکت فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه و نمایندگانی از سوی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه دریافت کرده‌ایم و منتظر مشارکت دیگر طرف‌ها در نشست آستانه هستیم.»


عبدالرحمانف گفت ساختار و دستور کار جلسه بستگی به نظر کشورهای ضامن، یعنی ایران، روسیه و ترکیه دارد و آن‌ها روند کار را مشخص می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته