دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1395 - 13:25

اعلام طرف‌های مشارکت‌کننده در نشست آستانه

وزیر امور خارجه قزاقستان گفت هیات‌های مشارکت کننده در نشست آستانه از امروز (دوشنبه) در حال ورود به این کشور هستند.
کد خبر : 165979

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیالیوم، خیرت عبدالرحمانف گفت: «اردن از ما خواسته است تا به‌عنوان ناظر در مذاکرات آستانه مشارکت داشته باشد.»


وزیر امور خارجه قزاقستان در سخنانی در مقابل پارلمان این کشور تاکید کرد از امروز (دوشنبه) هیات‌های مشارکت کننده در مذاکرات صلح سوریه وارد آستانه می‌شوند.


وی افزود: «من در حال حاضر نمی‌توانم قطعا بگویم چه طرف‌هایی در مذاکرات مشارکت می‌کنند. ما از سوی روسیه بیانیه رسمی درباره مشارکت فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه و نمایندگانی از سوی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه دریافت کرده‌ایم و منتظر مشارکت دیگر طرف‌ها در نشست آستانه هستیم.»


عبدالرحمانف گفت ساختار و دستور کار جلسه بستگی به نظر کشورهای ضامن، یعنی ایران، روسیه و ترکیه دارد و آن‌ها روند کار را مشخص می‌کنند.


او افزود: «اردن به‌عنوان ناظر در مذاکرات شرکت می‌کند. آن‌ها پیشتر در مذاکرات فنی که 5 فوریه (17 بهمن) برگزار شده بود مشارکت داشتند.»


از سوی دیگر منبع آگاهی در یکی از هیات‌های مذاکره کننده در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس روسیه اعلام کرد بعید نیست مصر به‌عنوان کشور ناظر در مذاکرات آستانه مشارکت داشته باشد.


مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته