دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا اصلاح‌طلبان «روحانی» را برگزیدند؟

اصلاح‌طلبان روز گذشته اعلام کردند که حسن روحانی را به عنوان گزینه واحد در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی برگزیده‌اند.
کد خبر : 165950

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، مرتضی مبلغ - فعال سیاسی اصلاح‌طلب - در روزنامه «اعتماد» نوشته است: نظر به واقعیت‌های ساری و جاری در عرصه سیاست کشور فردی بهتر از آقای روحانی پیدا نمی‌شود که بتواند چهار سال دیگر کشور را به سمت توسعه همه‌جانبه ببرد.


دولت یازدهم توانست کشور را از مخاطرات دور کند و قطار اجرایی کشور را که از ریل کارشناسی خارج شده بود و با سرعت تمام به ناکجاآباد پیش می‌رفت، به ریل اصلی و منطقی بازگرداند. از سویی دولت توانست با تدبیر و رفتار عقلانی و منطقی ارتباط سازنده‌ای با دنیا برقرار و فضای سیاست داخلی را تعدیل و شرایط را برای سیاست ورزی اصلاح‌طلبانه فراهم کند.


همچنین باید توجه داشت که در شرایطی به سر نمی‌بریم که هر نامزد اصلاح‌طلبی بتواند به صحنه انتخابات بیاید. دیدیم که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تمام نیروهای شاخص اصلاح‌طلب ردصلاحیت شدند و حتی جایگاهی در پارلمان نتوانستند پیدا کنند. در چنین شرایطی باید توجه کرد که تصمیم‌گیری در یک فضای باز و آزادانه صورت نمی‌گیرد بلکه بر مبنای شرایط و مشکلات موجود است که اصلاح‌طلبان چنین کنشی را ارجح می‌دانند.


اصلاح‌طلبان در بستری سیاست‌ورزی می‌کنند که مرحوم آیت‌الله هاشمی به عنوان یکی از چهره‌های شاخص نظام ردصلاحیت شده است و امروز همان شرایط پابرجا است. اصلاح‌طلبان باید پایه‌های حضور دوباره خود در قدرت را مستحکم کنند. فردی مناسب‌تر و مؤثر‌تر از آقای روحانی نیست که چنین رسالتی را به انجام برساند و بتواند روند چهار سال گذشته را ادامه دهد. برای تحقق این امر جلب آرا برای انتخاب مجدد آقای روحانی لازم و ضروری است.


مهم‌ترین کاری که اصلاح‌طلبان و طرفداران و مدیران دولت آقای روحانی باید انجام دهند این است که جامعه را هرچه بیشتر با واقعیت‌های موجود آشنا کنند. باید پذیرفت که برخی از وعده‌های رئیس‌جمهور امکان تحقق پیدا نکرده است. معیشت و کسب و کار مردم و دیگر مشکلاتی همچنان وجود دارد که هنوز کاملاً حل نشده است. بنابراین برخی نارضایتی‌هایی در کشور وجود دارد. از زمان روی کار آمدن آقای روحانی راهبرد رقبای دولت رقابت بر اساس برنامه نبوده است بلکه این راهبرد تخریب عملکرد مثبت و منفی دولت بوده است.


مشاهده می‌شود که یک جریان تخریب و سیاه‌نمایی سیستماتیک توسط رسانه‌های مخالف آقای روحانی وجود دارد که این دولت را ناتوان و ناکارآمد نشان دهند و تلاش می‌کنند تا فضای یأس و دلمردگی به جامعه القا شود. آنها تلاش می‌کنند تا مردم را نسبت به انتخابات کم‌انگیزه کنند تا انتخابات پرشوری برگزار نشود. به زعم آنها با یک مشارکت حداقلی آقای روحانی نمی‌تواند رای بیاورد. امروز فضای راکد انتخاباتی بر کشور حاکم است؛ در حالی که در هیچ دوره‌ای چنین نبوده است و تعمداً به شور و نشاط انتخاباتی دامن زده نمی‌شود.


در چنین شرایطی باید واقعیت‌ها را برای مردم بیش از گذشته تبیین کرد. اگر کار سازنده‌ای انجام شده باید بیان شود و اگر هم در مواردی دولت نتوانسته کاری انجام دهد باید برای مردم صادقانه بازگو کرده و دلایل آن را نیز تبیین کند. اگر دولت چالش‌ها و مشکلاتش را برای مردم بگوید، مردم متقاعد می‌شوند که باید راه گذشته را با قدرت هرچه تمام‌تر ادامه دهند و با شور و نشاط در صحنه انتخابات حاضر شوند تا سرنوشت خود را به گونه‌ای سازنده رقم بزنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب